2009. január 4., vasárnap

Krumplis-tökös egytál, téli változat

Volt még itthon egy érdekes tök: azt mondta a piacon a néni, akitől vettem, hogy ez sütni és főzni is jó. Valóban, alakja szerint egy kisebb sütőtök is lehetett volna, viszont fehér volt, a patiszonra emlékeztető állaggal. Egy darabig rakosgattam, aztán végül ez az egytálétel lett belőle:

A tököt kettévágtam, magját kikanalaztam, héját pedig krumplihámozóval eltávolítottam, majd a húsát nem túl nagy kockákra vágtam. Aztán krumplit tisztítottam, és azt is hasonló, talán leheletnyivel azért kisebb kockákra vágtam. Egy-egy tányérra raktam őket, így könnyű volt megbecsülni, hogy mikor közel egyforma a mennyiség.

Fogtam a vastag aljú, mély sütőtálamat, kevés olajat forrósítottam benne, majd rádobtam a krumplikockákat. Falapáttal időnként megkeverve majdnem puhára pirítottam. Sóval, darált borssal, egész köménymaggal, egész mustármaggal és morzsolt petrezselyemzölddel fűszereztem. Tovább pirítva így is ízletes étel lett volna belőle, de ezt majd máskor próbálom ki. Most hozzátettem a tököt is, és úgy pirítgattam tovább. Mikor nagyon le akart ragadni, kevés vizet öntöttem alá, de szándékosan nem levesesre akartam, hanem inkább sült jellegűre. A zöldségek megpuhulásáig sütögettem, a végén pedig még egy kis sózást igényelt. A tányéron friss petrezselyemzölddel díszítettem.

Finom vacsora lett ez a gyors, egyszerű egytálétel. Az alapötletet ez a korábbi recept adta.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails