2009. január 15., csütörtök

Kakukkfüves sült csicsóka

Végre enyhült annyit az idő, hogy ismét tudjak csicsókát szedni. Igaz, nem kis munka volt a félig fagyott földben kutakodni, és a szokásosnál némileg több gumót sikerült elvágnom az ásóval. Azokból lett aztán az ebéd:

A csicsókát alaposan megmostam, és kb. fél centi vastag szeletekre vágtam. Kakukkfüvet tépkedtem rá (jól bírja itt a ház előtt a friss, úgyhogy abból), megcsorgattam egy kis étolajjal, majd az egészet összeforgattam a mázas cseréptálban. Rátettem a fedelét, majd hideg sütőben indítva 200 fokon szűk 1 órát sütöttem (közben egyszer megnéztem, de akkor még nagyon "ropogós" volt). Így a csicsóka finoman megpuhult, és egyszerűsége ellenére igen ízletes egytálétel lett belőle. Próbaképp egy keveset enyhén megsóztam a tányéromon, de szerintem nem lett jobb vele. El bírom képzelni krumplival felesben is, ahhoz viszont valószínűleg kell a só a végén.

Több helyen is olvastam ilyesmit mustárral, tejszínnel - én most se a fűszereset, se az olyan nagy mennyiségű zsiradékot nem kívántam. Talán majd máskor...

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nahát, hasonlót sütöttem nemrég :-) Kicsi őrölt borsot és kevés chilit tettem még rá, meg egy kis bort öntöttem alá. Nagyon finom lett, és ami meglepett, hogy így sokkal előbb elkészült, mint amikor magában sütöttem a csicsókát. Gondolom, a plusz folyadék segített.

Dulmina írta...

Hmm... a bor nem is rossz ötlet! Alkalomadtán kipróbálom azzal is.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails