2009. január 25., vasárnap

Kókuszos keksz

Tegnap olvastam JD-nél, ma pedig már meg is sütöttem. Közben pedig nem csak aludtam egyet, hanem azt is kitaláltam, hogy hogyan lesz ez vegán. Meg... aki ismer, tudja, hogy még egy mániám van, ha kekszről van szó :)

Ez lett hát nálam a receptből:

Lágy, de nem ragadós tésztát készítettem a következőkből:
  • 3 bögre teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 bögre kókuszreszelék, kávédarálóban finomra darálva
  • 1 evőkanál őrölt lenmag (ezt is a kávédarálóval állítottam elő)
  • 1 csomag sütőpor
  • 3 evőkanál lágy, sötétbarna nádcukor (finom szemcséjű!)
  • 1 dl étolaj, úgy szemre
  • bő 1 bögre víz
Kikent tepsire kekszeket formáztam belőle a keksznyomó segítségével (ezért a gondos darálás). Tetejükre aszalt áfonyát, illetve amikor az elfogyott, pici étcsokidarabokat raktam (emiatt is vettem vissza a tészta édességéből). 180 fokon 10-15 perc sütés kellett nekik (amikor a szélük láthatóan barnul, akkor jó). Ez most a megszokottakhoz képest kb. dupla mennyiség volt, 126 darab keksz lett belőle.

Nagyon finom, enyhén ropogós kekszek; nekem természetesen az áfonyás ízlik jobban :)

2 megjegyzés:

JD írta...

Nagyon guszta a változatod :) Üdv.

Dulmina írta...

Köszönöm!
A látványnál már csak az íze jobb :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails