2008. július 13., vasárnap

Krumplis-tökös egytál

Volt tavaly nyáron egy nagy kedvencem, a Zsenge tök burgonyával, Govinda módra.

Most is szerettem volna elkészíteni, csak az indiai fűszerkeverékem sajnos már elfogyott azóta. Ilyen forróságban pedig különösebb kedvem nem volt még a házhól sem kimenni (miután éjjel beengedtem a viszonylagos hűvöst), nemhogy beszerzőkörútra indulni. Tök és krumpli viszont természetesen volt itthon, gondoltam, abból már el lehet indulni. Legfeljebb nem lesz annyira finom, de azért mégis valami hasonló. Íme:

Az újkrumplit nem hámoztam meg, csak egy körömkefével jól megsikáltam, majd felkockáztam. Mély serpenyőben olajat forrósítottam, majd rádobtam a krumplikockákat, és időnként megkeverve sülni hagytam. Közben megtisztítottam egy fél főzőtököt (ennek most magos volt a belseje, úgyhogy azt kikanalaztam, máskülönben nem szoktam), és akkora kockákra vágtam, mint a krumplit. Amikor a krumpli már kezdett puhulni, hozzátettem ezt is a serpenyőbe. Kevés vizet öntöttem alá, és lefedve, kis lángon pároltam tovább. Közben kitaláltam, hogy kaporral fogom fűszerezni, meg köménymaggal, meg ha már a savanyúság fűszereinél tartunk, akkor egy kis mustármaggal, borssal és házi vegyeszöldséges fűszersóval. Hozzáraktam hát ezeket is, és egy falapáttal időnként átkeverve addig pároltam tovább, míg a zöldségek megpuhultak. Finom, könnyű, de laktató egytálétel lett a jutalmam. A korlátozott lehetőségekhez képest elégedett voltam az eredménnyel.

Utólagos kiegészítés: egy téli változatról itt írtam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails