2008. október 15., szerda

Krumpli-csicsóka főzelék

A hűvös őszi estéken már jól szokott esni a meleg vacsora. Ez vagy valamilyen egyszerű, gyorsan elkészíthető étel (ami evéssel és mosogatással együtt is megvan fél óra alatt), vagy pedig olyasmi, ami rövid előkészítés után mehet be a sütőbe, és semmit sem kell vele csinálni, csak kivárni, hogy elkészüljön (ehhez a műfajhoz sokat használom a pataki tálat).

Az alábbi főzelék az egyszerű és gyors kategóriából való:

Meghámoztam 5 közepes krumplit, majd a krumplihámozóval szeleteket faragtam belőlük (így garantáltan vékony és egyenletes lett). Ugyanilyen módon felszeleteltem 5 nagyobbacska csicsókagumót is (egyébként arány ízlés szerint - ez a nagyjából feles szerintem jó volt). Mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, majd rádobtam a szeleteket. Kicsit sütögettem így, időnként átkeverve, majd lefedtem, és kis lángon puhára pároltam (a krumpli ne legyen recsegős - addigra a csicsóka is jó). Rászórtam két púpozott teáskanál kukoricalisztet, elkevertem, majd felöntöttem bő 1 dl vízzel (én sűrűn és viszonylag kevés kötőanyaggal szeretem a főzelékeket; ízlés szerint növelhető a mennyiség). Sóztam, és 1 teáskanál mustárt kevertem még hozzá (először dijonit akartam, de végül inkább egy szolídabb erősségűre esett a választásom). Megvártam, míg besűrűsödik, és már kész is volt. Feltétnek a fagyasztóban talált padlizsánfasírtokat pirítottam meg hozzá (a képen még elég fagyosak).

A fűszerezési ötletet (mustár) Szildánál olvastam, és egyből megtetszett. Amúgy eddig a só-köménymag-babérlevél hármast használtam a krumplifőzelékhez. A zabpehelyliszt után (amivel répafőzeléket készítettem nemrég) a kukoricaliszt is jól vizsgázott főzelék-kötőanyagnak.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails