2008. október 16., csütörtök

Pirított szejtán kuszkusszal

A frissen elkészült szejtánt természetesen azonnal megkóstoltam.

A főzéséhez házi vegyeszöldséges fűszersót tettem a vízbe, s mivel elegendően sokat, amit remekül felvett a szejtán, a végén igen finom lett mindkettő.

A lé egy részét el is fogyasztottam "levesként" (valójában semmi nem volt benne, csak a finom zöldséges lé), a többit viszont kuszkusz készítéséhez használtam fel. Katánál olvastam erre nemrég egy nagyon egyszerű módszert, így csináltam, csak egy kicsit kisebb mennyiségben. Vaj helyett ghít (tisztított vajat) olvasztottam bele a végén; nem rontotta el!

A szejtánból pörköltet akartam eredetileg, de aztán végül felkockázva csak kicsit kérgesre pirítottam egy kis ghín, és késznek nyilvánítottam. A szaftokért nem rajongok túlságosan, és a szejtán annyira jól magába vette a kifőzés során a vegyeszöldséges ízt, hogy nem kívántam hozzá semmi mást. Így persze véletlenül sem emlékeztetett húsra (vagy akkor feltaláltam a zöldségízű húst :))), de megfelelő fűszerezéssel (húsfűszer a főzővízbe, jó sok) tényleg megoldható lenne ez is (nem vágyom rá túlságosan, de mint lehetőséget látom).

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails