2008. október 11., szombat

Répafőzelék

Csak nem tettem le a főzelékkészítésről :) Persze ma is tejtermék-mentesen oldottam meg a dolgot, ezúttal répából:

A répákat (szűk fél kiló lehetett) meghámoztam, majd a krumplihámozóval vékony szeleteket faragtam belőlük (így garantáltan egyenletes vastagságúak lettek). Mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, rádobtam a répát, és időnként átkeverve sütögettem egy kicsit, majd kis lángon, lefedve pároltam tovább, nem túl puhára (mindössze néhány perc!; ha nagyon száraz, pici víz mehet alá). A végén 2 evőkanál zabpehelylisztet szórtam rá, elkevertem, majd kisebb adagokban hozzáöntöttem kb. 1,5 dl vizet. Így a kötőanyag csak annyi lett, hogy épp bevonta a répaszeleteket, és jó sűrű főzeléket kaptam, villával nagyszerűen lehetett enni. A mennyiség természetesen ízlés szerint változtatható, ha valaki a "szószosabb" állagot kedveli. A végén kevés sóval ízesítettem.

Feltétnek csicsóka-karikákat sütöttem ki olajban. Ennél érdemes odafigyelni, egy darabig fehér, majd hirtelen barnul, könnyen megég. Ennyiből célszerűbb krumplival együtt sütni, de azért így is sikerült. Egyúttal rájöttem, hogy a csicsókás rösti azért nem sikerült, mert a csicsóka sülés közben olyan, mintha karamellizálódna, és ettől ragad annyira.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Igen, csak ez nem répafőzelék... Inkább valami ízesítőanyaggal bevont répaHALOM.

Dulmina írta...

Igen, itt valóban extra kevés kötőanyaggal készítettem. Ízlés szerint lehet több zabpehyelylisztet és ennek megfelelően több vizet használni, plusz esetleg a répa egy részét leturmixolni, akkor főzelékesebb jellegű lesz.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails