2008. október 3., péntek

Krumplis tészta újrahangolva

Egyáltalán nem terveztem, de aztán úgy alakult, hogy ma a krumplis tésztára is alkottam a szokásostól eltérő változatot. Nem is lett rossz, úgyhogy a káposztás és a mákos után méltó folytatása a sorozatnak.

Feltettem a tésztának a vizet forrni, aztán elkészítettem a rávalót. A tegnapi maradék héjában sült krumplit megtisztítottam és késsel kis kockákra vágtam (szándékosan nem akartam pürésíteni). Mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, rádobtam a krumplit, és megmelegítettem. A krumplis tésztáról nekem valami paprikás-hagymás cucc rémlett, ebből ugye nálam a hagyma felejtő; a paprikát már majdnem rászórtam, mikor jobb ötletem támadt a fűszerezésre. Inkább sóval és őrölt köménymaggal szórtam meg, és öntöttem rá egy kis vizet is. Mikor elzártam alatta a lángot, majoránna-leveleket tépkedtem még bele. A tésztát (negyed csomag durumbúzás fodros nagykocka) beleraktam a forró vízbe, sóztam, majd lefedtem, megvártam, míg újra forr, aztán elzártam alatta a lángot. 5 perc elteltével finom al dente állagú lett, ekkor leszűrtem, és hozzákevertem a krumplihoz.

A gyors összedobás és maradékfelhasználás ellenére remek ebédem lett. Nekem ízlett így "szárazon", de közben kitaláltam, hogy aki "szószosan" szereti inkább, annak mégiscsak pürésíteném a krumpli egy részét és/vagy egy kis tejfölt is kevernék még hozzá. De a fűszerezés bejött, és a sültkrumpli-íz is sokat dobott rajta!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails