2008. szeptember 7., vasárnap

Kenyerek teljes kiőrlésű lisztből - szerte a világból

A legutóbbi BreadBakingDay fordulóban Jude azt kérte, hogy 100 % teljes kiőrlésű lisztből süssünk kenyeret. Talán sosem örültem még így témának, hiszen "mániám" ilyen liszteket használni a fehér helyett. Viszont szinte vadászni kell az ilyen recepteket, vagy - jobb híján - magamnak kikísérletezni. Most viszont 33 remek recept közül válogathatok az összefoglalóban! (Jó, valójában csak 32, mert az egyik az enyém :)

Jómagam a kedvenc, tökélyre fejlesztett dagasztás nélküli kenyeremről írtam ezúttal angolul. Mivel nem kísérleti receptről volt szó, a lépésenkénti fotózást is bevállaltam hozzá, és ezekkel illusztráltam a leírást.

Most két hónap kimarad a BBD fordulókból, októberben lesz viszont World Bread Day, immár a harmadik. A háziasszony a BBD kitalálója, Zorra, részletek majd nála. Számomra újdonság, de jól hangzik :)

2 megjegyzés:

Főz és fecseg írta...

Kedves Dulmina! Gratulálok a dagasztás nélküli kenyeredhez.Júliusban azért kerülte el a figyelmemet, mert éppen Angliában jártam.Február óta én csak dagasztás nélküli kenyeret sütök, mi csak ezt esszük. A férjemnek rozsos köményeset, magamnak teljes kiőrlésű tönkölyt, négy magosat, szezám,len,napraforgó és tökmaggal. A páromnak eleinte kerek cipót sütöttem, de Ő is belátta, hogy praktikusabb a püspökkenyér forma. Általában 5 napig elég a két kenyér nekünk. Sokat kisérletezgettem vele, mindent úgy készítek ahogy Te, csak a lisztekkel variálgatok. A rozs mellé mindig teszek valami mást is, graham, vagy tönköly lisztet. Ami mostanság biztos, az, hogy mindegyikbe teszek 2 evőkanál zabpelyhet kb.5 dkg, amire a kedvesem beszélt rá az előnyei miatt. Lassan, saját tapasztalatom alapján jutottam el oda, hogy bátran teszem hozzá a vizet, amennyit kíván, hiszen ezek a teljes kiőrlésű lisztek nem egyformán veszik fel a vizet, csak én ezt eleinte nem tudtam. Kenyeres ruhában tartom a kenyeret, és eddig semmi problémát nem tapasztaltam, mert egy akkorka polcon tartom a konyhaszekrényben, hogy ahol valószinűleg a "mikroklíma" megfelelő, az igaz hogy 3 nap múlva ruhát váltok, mert szellőztetéssel sem múlik el a ruha kenyér"szaga"
Jó lenne, ha magyarul is megjelentetnél ezek a receptek közül.

Dulmina írta...

A liszt egy részét néha én is lecserélem másmilyenre, meg a magok is változóak, akár belekeverve, akár a tetején. Pelyhekkel viszont még nem variáltam, de jól hangzik, úgyhogy a következő már nálam is zabpelyhes lesz. Vagy rozspelyhes... Vagy árpapelyhes... Vagy ami épp fel van bontva :) A kenyérruha nekem is nagyon bevált. Mindig furán néznek rám, mikor kiderül, hogy itthon sütöm a kenyeret, de ezt bizony semmilyen bolti kenyérre nem cserélném el :)
A recepteket már elkezdtem átböngészni, és amit kipróbálok, azt természetesen meg is írom ide, magyarul.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails