2008. szeptember 11., csütörtök

Hogyan tovább?

Miután elgondolkodtam a múlton, ideje a jövőbe tekinteni!

A következőket szeretném megvalósítani a konyhámban, nem is olyan sokára:
  • Több nyers étel, élő étel készítése, fogyasztása: most még van friss zöldség, gyümölcs; télen majd nyilván kevesebb lesz, de azt ki kellene használni, no meg csíráztatni, meg élvezni az aszalványokat, meg felfedezni új lehetőségeket
  • Gabonafélékből a búza arányának csökkentése a többi javára (még ha nem is mindig a napnak megfelelő gabona kerül elő)
  • És persze kísérletezek tovább... :)
Függőben lévő kérdések:
  • Hal: néha kifejezetten kívánom, jólesik - nem hat meg, hogy emiatt nem vagyok igazi vegetáriánus (miért is akarnék egy címkének megfelelni?)
  • Tojás: összesen sokkal kevesebb fogy, mint régebben, mert bizonyos ételekben kiváltom mással - amúgy viszont simán megeszem a tükörtojást, rántottát is
  • "Rendes" tejtermékek: sajt, vaj, joghurt/kefír azért elmegy, ebből is sokkal kevesebb fogy, mint régebben
  • Vaj vagy margarin: a vaj megy inkább, de azért néha egy kis sütőmargarin is elmegy (pl. tepsit kikenni, ahol egy része úgyis kimegy a sütőpapírral, valamint olyan sütikbe, amik vajjal nagyon tömények lennének)
  • Tea: nagy teás vagyok, főleg télen; érezhetően kevesebb fekete teát iszom, mint régebben, de néha kell az is (és természetesen egyikből se filteres, csakis szálas!)
  • Déligyümölcs: erősen leszokóban vagyok
  • Kíváncsi vagyok, idén télen mennyire találom vonzónak egyszer-egyszer belekóstolni egy kis házi disznótorosba. Tavaly még párszor megtettem, de úgy veszem észre, hogy egyre kevésbé vagyok toleráns a húsevéssel szemben. Most már engem is zavar a húslevesben főtt zöldség, hús után mosogatni, stb. Szóval nincs visszaút, csak az a kérdés, milyen ütemben haladok előre.
Nem igazán megy, de azért időnként próbálkozom:
  • Növényi tejek (ritkán, házilag - nem éreztem még rá a témára)
  • Keleti, fűszeres ételek (egyszer-egyszer jólesik, de rendszeresen nem kívánom pl. az indiai ízvilágot)
  • Levesek: tudom, hogy egészségesek, de rendszeres fogyasztásukra nem bírom rávenni magam - akkor már inkább szilárd étel + megfelelő mennyiségű ital
Egyáltalán nem megy, és nem is érzek késztetést ennek megváltoztatására:
  • Szója, szójatermékek (na jó, minimális mennyiségben a szójaszósz kivételével, de amúgy tényleg nem sok közünk van egymáshoz)
  • Csapvíz helyett másfajta vizek
  • Helyettesítő termékek, élükön a húshelyettesítőkkel, de ugyanígy nem vonz a vegazsír, a karobpor, a gabonakolbász, stb. Továbbá nem érzek késztetést a jellemzően húsos ételek vega utánzatainak készítésére és fogyasztására.
  • Hagyma: nem, nem és nem. Néha próbálkozom, a szagát is elviselem, de egyszerűen nem esik jól. Nincs mese, bele kell nyugodni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails