2010. január 19., kedd

Alapreceptek - Pite- és lepénytészták


Háromlisztes alaptészta (vegán):

  • 5 evőkanál teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 5 evőkanál teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 5 evőkanál kukoricaliszt
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • kb. 1/2 dl étolaj
  • 1-2 evőkanál méz (illetve ízlés szerint lehet több)
  • 1-2 dl víz, hogy egy összedolgozva könnyen alakítható, nem ragadós tészta legyen belőle
Ezzel a tésztával készítettem már:

Zabpehelylisztes alaptészta (vegán):
  • 10 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt vagy tönkölyliszt
  • 10 dkg zabpehelyliszt
  • 1/2 kiskanál só
  • 1 evőkanálnyi olaj
  • kb. 1,5 dl víz
Ezzel a tésztával készítettem már:

Gyors pizzatészta (vegán):
  • 2 bögre teljes kiőrlésű búzaliszt vagy Graham liszt
  • 1 csomag (7 g) szárított élesztő VAGY 1 dkg friss élesztő, de ezt célszerű felfuttatni a vízben a mézzel/cukorral
  • 1 teáskanál só
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 teáskanál méz vagy nádcukor
  • kb. 2 dl langyos víz
* nem szükséges kifejezetten keleszteni, ha úgy jön ki, elég, ha addig áll, míg elkészítem a feltétet - de nem válik hátrányára, ha mégis pihen egy fél órát
* a tűzhelyhez tartozó sütőlemezt vékonyan kiolajozom, és kézzel elegyengetem rajta a tésztát, kis peremet csinálva neki a szélén; fogyasztáskor 4, téglalap alakú szelet lesz belőle

Ezzel a tésztával készítettem már:

Kefíres/joghurtos kelt tészta (tejes, illetve igény szerint használható hozzá növényi joghurt):
  • 1 dl langyos víz
  • 1 dkg friss élesztő
  • 1 teáskanál méz/nádcukor

  • 30 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • egy csipet só
  • 1/2 dl olaj
  • 1 kis pohár (175 g) kefír/joghurt
Ezzel a tésztával készítettem már:

Egyéb piték jó alaptésztával (vegán):

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails