2008. augusztus 27., szerda

Pizza grillezett paprikával és paradicsommal

Maradt még egy kevés a grillezett paprikából, így a tészta és a rizs után újra tészta került sorra, csak ezúttal nem főtt, hanem sült.

Összegyúrtam a szokásos pizzatésztát, majd előkészítettem a feltét hozzávalóit: megmostam a befőttkészítésből kimaradt paradicsomokat, lereszeltem úgy 15 dekányi füstölt parenyicát. Aztán az aszalódó szilvák átcsoportosításával felszabadítottam a tepsit, amit kiolajoztam, és kézzel beleigazítottam a tésztát. A tetejét is megkentem egy pici olívaolajjal, majd rásorakoztattam a paradicsomkarikákat (kb. 1 cm vastagra szeleteltem most is, mint ahogy aszalni szoktam), aztán elrendeztem közöttük a csíkokra tépett grillezett paprikát (lehetett volna több is, de most így jött ki). Rászórtam a sajtot, és már ment is a sütőbe. 200 fokon bő 20 percig sütöttem, meg a végén egy kis légkeverést kapcsoltam rá, hogy piruljon még a sajt. Utána friss kakukkfűleveleket tépkedtem rá (talán lehetett volna a sütés előtt is, de későn jutott eszembe).

Felszeletelve tányérra emeltem, és lett egy finom vacsorám (meg maradt még 2 adagnyi holnapra is). Egy kis sózás nem rontotta el, más fűszert viszont nem hiányoltam róla. Mivel kellően rostos volt a paradicsom, egyáltalán nem áztatta el a tésztát - a lédús fajtával mondjuk nem bátorkodnék ilyet csinálni. Egyébként élveztem, hogy nem szósszá főzve, hanem egészben került rá a paradicsom, és hogy az enyhén csípős paprikával meg a füstölt sajttal remek ízkombinációt alkotott.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails