2010. január 22., péntek

Tippek és trükkök: Befőttbontás

A sok-sok nyári-őszi befőzés után így télidőben igen gyakran kerül sor nálam egy-egy befőtt vagy dzsem felbontására. Ami jó esetben megy könnyedén, rossz esetben meg csak nem akar engedni az a fránya fedő. Ráadásul én olyan telhetetlen vagyok, hogy úgy szeretném megoldani, hogy a fedő ne deformálódjon el, hanem a következő szezonban is tudjam használni. (Ez főleg a nem szabvány méretűeknél érdekes, amiket, ha tönkremennek, nem lehet pótolni. De a szabvány fedőkből se mindegy, hogy mennyi újat kell vásárolnom egy-egy szezonban.) A feszegetés és az itthon fellelhető bontó tehát kizárva :(

Egy kedves olvasóm írta egyszer megjegyzésben az alábbi módszert: Az üveg fedelét határozottan a csempéhez ütögetve könnyedén le lehet csavarni a tetőt. Ha mégsem, akkor meg kell ismételni az ütögetést, de előbb-utóbb sikerülni fog. Az ütögetéstől ugyanis picit megmozdul a fedő és némi levegőt kap a tartalom, viszont a fedő van annyira rugalmas, hogy megtartja az alakját. Bevallom, először kicsit féltettem a csempét is, meg az üveget is, de remekül bevált a módszer, még kis átmérőjű fedők esetében is. Úgy érdemes fordítani az üveget, hogy a fedő a körmei között kapja az ütést, és azért érzéssel püfölni.

8 megjegyzés:

Főz és fecseg írta...

Én is féltem a befőttek tetejét, megjegyeztem tehát az ötletet. Biztos, hogy csak a csempe jó?

Dulmina írta...

Nem tudom. Annyira bevált így, hogy kivételesen nem gondolkodtam átalakításon :)

jókaja írta...

A fedőt gyakran ezért nem lehet lecsavarni, mert elforog a markunkban, nem bírjuk eléggé megszorítani. Ilyenkor kölcsönözzünk ki egy darab smirglit a műhelyből és azzal szorongassuk. Abban nem bír elforogni.

Névtelen írta...

Nálunk a fejreállítósdi játszik. Simán felfordítani, úgy hagyni egy darabig, aztán lecsavarni - esetleg egy kiskanál nyelével rásegíteni, de akkor már fennáll a deformálódás veszélye.

sedith írta...

Szia, én még tudok két módszert: az egyik, hogy egy asztali kés nyelével ütögeted óvatosan körbe a fedelet, a másik pedig az, hogy a tenyered alsó részével (ott, ahol keményebb, nem a hüvelykujj alatt - jobban nem tudom leírni) ráütsz egyet a kupak közepére. Már hallod is, ahogy levegőt kap. Nem kell nagyot ütni, de éppen puhánynak sem kell lenni.:) És biztos, hoyg ép marad a fedél...:)
Próbáld csak ki őket!:)

Dulmina írta...

Köszönöm a további jó ötleteket! Tesztelni fogom őket. Befőttem még van bőségesen :)

Sinsemillia írta...

Kedves Dulmina!
Pont egy ilyen oldalt kerestem! :)) Sok finom és főként egészséges recept, kevés hússal sok gabonával és zöldséggel, továbbá konyhai tippek - nagyon tetszik! :) Hasonló oldal szerkesztését kezdtem el nem oly rég, bár elég lassan haladok és elég sokat írok a táplálkozásról is... Én tehéntejből készült termékeket és finomra őrölt búzalisztet nem használok - ha gondolod, kukkants be hozzám: www.jolegyelhogyjollegyel.freeblog.hu
Szerintem még sokszor nézek be majd hozzád! Gratulálok a munkádhoz, nagyon szép és hasznos! :)
Sinsemillia

Daisy írta...

A tető tenyérrel való ütése nekem csak a bolti üvegeknél válik be. A saját eltevésűnél sosem működött még.
A másik ötlet, egy gumikesztyű. Fel sem kell venni csak rátenni a tetőre és ezzel elfordítani.
Mindezek ellenére nekem kell a kés, hogy a tető alá engedjek egy kis levegőt, de ettől még egy tető se ment tönkre.Ezt általában elbírja a tetők rugalmassága.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails