2010. január 20., szerda

Pirított dara gyümölcsszósszal

Egyszerű, gyors vacsora:

Az egyszemélyes adaghoz 2 dl teljes kiőrlésű tönkölydarát állandó kevergetés mellett megpirítok kb. 2 evőkanálnyi olajon vagy vajon egy vastag aljú lábasban, aminek megfelelő fedője is van. A tűzről levéve felöntöm 3 dl vízzel (bátran kell önteni, az eleje azonnal felforr és gőzöl, de aztán lecsendesedik), enyhén zom és összekeverem, majd visszateszem a tűzhelyre. Lefedem egy jól illeszkedő fedővel, elzárom alatta a lángot, és 5-10 percet állni hagyom, hogy a dara felszívja a vizet és megduzzadjon.

Közben elkészítem a gyümölcsös szószt: 1 kis üveg (4-5 dl-es) meggybefőtt levét egy kis lábasba öntöm, és simára keverem 1 evőkanál étkezési keményítővel. Állandó kevergetés mellett addig főzöm, míg besűrűsödik. Ekkor hozzáöntöm a meggyszemeket is, és összemelegítem. Ebből egy jó sűrű szósz lesz, aki folyósabban szereti, egészítse ki a befőttlevet némi vízzel, plusz ízlés szerint állítsa be az édességét.

A tányér egyik felére öntöm a darát, mellé pedig a meggyszószt. Lusta változatban nem befőttből készítek szószt, hanem egyszerűen csak felbontok egy üveg házi dzsemet, amiben jó sok gyümölcsdarab van, és ezt kanalazom a darához (ezt nem érdemes megmelegíteni, mert a kocsonyásító kienged és túl leves lesz az egész). Vagy a hűtőben fellelhető darab dzsemeket sorakoztatom ki, és próbálok minél többet befejezni közülük. (Érdekes módon ha befőttből készítem, szinte mindig meggyre esik a választásom, dzsemből viszont bármilyen jöhet.)

Idő: kb. 20 perc
Pénz: kb. 100 Forint
Hazai alapanyagokból.

6 megjegyzés:

Szamóca írta...

Jaj, de jó ötlet!
Ez még így vizsgaidőszakban is gyorsan összedobható vacsi.
Holnap estére előjegyezve! ;-)

Bridge írta...

Hm, tényleg, ez a dara jó ötlet, gfőleg gyümölcsszósszal... :)

Brigitta írta...

Szia!

Nagyon tetszik a recept mert tejallergiám van és idáig csak tejfölös változatát ismertem.
Ha friss meggyből készítem el akkor kb. mik az arányok?


Köszi
Brigi

Dulmina írta...

Az egyszemélyes adaghoz pár percig főznék 2-3 marék (25-30 dkg?) friss meggyet annyi vízben, amennyi szűken ellepi, ízlés szerint édesíteném, végül hozzáadnék 1 evőkanál keményítőt, amit előbb pár evőkanál vízzel simára kevertem, és sűrűsödésig főzném.
Jó étvágyat hozzá, ha elkészíted! Remélem, ízleni fog.

Dulmina írta...

A fenti módszer a nagyobb szemű, keményebb húsú meggyekhez való. Én most lédús cigánymeggyből így készítettem - finom lett! :)

Brigitta írta...

Köszi,nagyon finom lett darával készítettem én is !!!
Mindenkinek ízlett itthon, még annak is aki a tejfölös változatát ismerte eddig!
Üdv:Brigi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails