2010. január 8., péntek

2009-ben...

... ezek történtek a konyhámban és a blogomban:
  • Szépen gyűlnek a közzétett receptek, így könnyű felidéznem bármelyiket, ha ismétlést szeretnék belőle. S volt is ismétlés bőven, főleg, amikor nem a saját konyhámban alkottam. Néhány régi receptem persze bőven megérett egy kis átszabásra (például hogy édesítő helyett szolíd mennyiségű méz vagy barnacukor legyen benne inkább, vagy kevesebb lépésben, kevesebb edény és eszköz összekoszolásával készítsem el az adott ételt).
  • A kerti szezon igencsak feledhető volt, mindössze néhány virágból lett úgy-ahogy valami. Én sem tudtam eleget foglalkozni a növényekkel, meg a körülmények sem kedveztek most nekik. Szerencsére nem járt mindenki így a környéken, ezért a piaci felhozatalra nem panaszkodhatom. Különösen olcsó volt az amúgy igen kiváló minőségű paradicsompaprika, de gyümölcsökkel megrakva is sokszor jöttem haza.
  • Konyhám szerény mérete (három négyzetméter körül, még mindig) most sem akadályozott meg abban, hogy komoly mennyiségű befőtt, dzsem, lekvár, lé, szósz, miegymás kerüljön üvegekbe a szűkösebb időkre. S mivel a kamra és a sufni sem táncteremnyi, az áru egy részét kénytelen vagyok bedobozolva tárolni, de ez sem lehet kifogás. A sok napsütésnek köszönhetően aszalással is tartósítottam paradicsomot és muskotályos szilvát.
  • Hosszas gondolkodás, keresgélés, majd zárt blogban kipróbálás és barátkozás után lett új blogsablonom. Igaz, hogy "gyári", de tetszik, és már sikerült egész jól belaknom. A telepítés önálló munka volt, különösebb bonyodalom nélkül (egy bölcsésztől talán nem is rossz teljesítmény :)
  • Törekszem a szebb fotókra, bár még mindig úgy vagyok vele, hogy a rossz fotó is jobb a semminél, és ha ízlett az étel, akkor mindenképpen itt a helye a receptnek (kép miatt biztos nincs újrafőzés, csak ha szívesen meg is enném). Nagy hűhót nem csapok a fényképezéssel, nehogy már amiatt hűljön ki az étel! Barátkozom a Photoshop programmal, így régi vágyam valósulhatott meg a feliratozással (de a kontraszt utólagos finomítása sem butaság, a komolyabb retusáláshoz viszont nincs indíttatásom).
  • Az utóbbi időben kifejezetten jólesik a hal, így a konzervek mellett időnként veszek fagyasztottat is. Bő két év után felkerült a blogba az első igazán húsos recept is. Ennek ellenére továbbra is túlnyomórészt vega ételeket készítek és fogyasztok, határozottan tojás nélkül, de időnként némi tejtermékkel (főleg sajttal). Egyre kevésbé mennek a gabonafélék, pláne nagy mennyiségben. A húsevésre nem keresem különösebben az alkalmat, de ha úgy jön ki, akkor házon kívül minden további nélkül, illetve ünnepekkor bevállalom (sok körettel és savanyúsággal), bár az elkészítés részéről szívesen lemondok. (Ugyanez a helyzet a többi olyan hozzávalóval is, amit itthon mellőzök. A lehetőségekhez képest természetesen úgy válogatok, hogy minél kevesebb kompromisszumot kelljen kötnöm; például ha már muszáj fehér lisztes sütit ennem, akkor a sósat választom, mert az legalább agyoncukrozva nincs.)
  • Szívesen tettem eleget a blog kapcsán érkezett felkéréseknek, és osztottam meg recepteket és tapasztalatokat más formában is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails