2009. december 6., vasárnap

Almás pite (és a Mikulás :) (vegán)

A fenyők között, a hóesésben itt jön a Mikulás:

Itt ni:


Két receptből, ebből és ebből barkácsoltam össze ezt az almás pitét, és ez lesz az a változat, amit megtartok. Alaprecept következik tehát:

Lágy, de nem ragadós tésztát gyúrtam az alábbiakból:
  • 5 evőkanál teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 5 evőkanál teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 5 evőkanál kukoricaliszt
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • kb. 1/2 dl étolaj
  • 1 evőkanál méz
  • víz
Félretettem, amíg elkészítettem a tölteléket:
Meghámoztam és felkockáztam 1 kg édes almát, majd hozzákevertem 3 evőkanál kukoricakeményítőt (ennek hiányában kukoricaliszt is jó), 1 teáskanál őrölt fahéjat és 6 nagy evőkanál házi sárgabaracklekvárt.

Vékonyan kikentem a csatos tortaformát, majd kibéleltem a tészta 2/3-ával, peremet csinálva neki a szélén. Elegyengettem rajta a tölteléket. Kinyújtottam a maradék tésztát, picit nagyobbra, mint a pite, majd süteménykiszúróval formákat vágtam belőle, és a nyújtófa segítségével óvatosan ráemeltem. Végül elrendeztem rajta a kivágott alakzatokat, meg a leeső tésztaszélből is azt készítettem még.

180 fokon 30-35 perc alatt megsült, előmelegítés nélkül. A vége előtt 5-10 perccel megkentem egy kis mézes vízzel (1 evőkanál méz, kenhetőre hígítva vízzel), és megszórtam egy kis marék durvára vágott dióval.

Mikor langyosra hűlt, lefejtettem róla a formát, átfordítottam egy nagy deszkára, majd onnan egy pizzatányérra. Ekkor szeletelve még kicsit szétcsúszós volt a töltelék, kihűlve viszont jól tartotta a formáját.

Idő: Jó fél óra az előkészítés + jó fél óra a sütés + némi hűlés, tehát úgy másfél óra elteltével lehet leghamarabb enni.
Pénz: Körülbelül 300 Forintból bármikor kitelik az egész.
Hazai alapanyagokból, a fahéj kivételével.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Isteni pite,imádom az ilyen édességeket,ki fogom próbálni,köszi az ötletet:-)

Lenne-e kérdésem, sütöttél-e már a Napfényes alapítvány Sütemények c.könyvéből? Mit javasolnál?

Nóri

Dulmina írta...

Örülök, hogy tetszik a recept; jó sütést, ha elkészíted!

Nekem nincs meg ez a könyv, csak olvastam róla másoknál (Szamócánál (Vegánságok), Siccikénél (Vegagyerek), Veránál, Katánál (Hobbifőzőcske), akik így hirtelen eszembe jutnak). Eléggé egybehangzóan írták, hogy jó ötletek vannak benne, de a mennyiségek nem mindenütt stimmelnek, úgyhogy kísérletezős műfaj. Az meg nálam netes receptek meg a saját fejem után is kiválóan megy :)))

Névtelen írta...

Szia!
Nagyon tetszik a blogod, több receptet is kinéztem már.
Ezt nem egészen értem (bocs, kezdő sütisütő vagyok):
"Kinyújtottam a maradék tésztát, picit nagyobbra, mint a pite, majd süteménykiszúróval formákat vágtam belőle, és a nyújtófa segítségével óvatosan ráemeltem. "

Ahol kivágtad a formákat, ott "lyukak" lesznek a kész süti tetején? Azért értetlenkedek, mert nem látok ilyet a fotón...

Köszi,
Nóra

Dulmina írta...

Igen, ott lyukak lettek, ami itt a rászórt diótól meg az elcsúsztatva visszarakott alakzatoktól valóban nem igazán látszik. Ennyiből a régebbi változat képe jobb (csak annak a tésztája nem nyerte el annyira a tetszésemet): http://dulmina.blogspot.com/2009/10/almas-baracklekvaros-pite.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails