2010. január 25., hétfő

Lecsós árpagyöngy káposztával, pataki tálban (vegán)

Többféle kombinációban készítettem már ételt ezekből a hozzávalókból, s mivel mindegyik ízlett, gondoltam, nem nagy kockázat összerakni őket a pataki tálba és így készre sütni. Valóban, egy egyszerű, ízletes, vegán egytálétel lett belőlük.


Előző este beáztattam 1 bögre árpagyöngyöt, reggel pedig a pataki tálat a fedelével együtt.

Az étel összerakása: A tálból kiöntöttem az áztatóvizet, majd szétterítettem az alján a lecsepegtetett árpagyöngyöt. Megszórtam 1 teáskanál tengeri sóval. Ráöntöttem 1 üveg (720 ml-es) házi natúrlecsót. Végül deszkán, késsel keskeny csíkokra vágtam 1 kis fej (szűk kilónyi) káposztát, és ezzel betakartam az egészet.

A tál fedelének ráhelyezése után beraktam a hideg (!) sütőbe, és 200 fokra kapcsolva 1 órát sütöttem, majd 15 percet az elzárt sütőben hagytam. Ezalatt megpuhult az alján az árpagyöngy a lecsó paradicsomos "levében" (ezért nem kell alá plusz folyadék, ez bőven elég), és a káposzta is finoman megpárolódott a tetején. Ez a mennyiség 3 bőséges vagy 4 normál adag.

Idő: az összerakástól számítva kb. másfél óra elteltével lehet enni, de az előzetes áztatásról (árpagyöngy, tál) ne feledkezzünk meg; ebből csak kb. 10 perc munka összeállítani
Pénz: 300 Forintból lazán kitelik az egész (házi lecsót számolva anyagáron)
Csupa hazaiból, mindössze a só kivételével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails