2010. január 1., péntek

Szilveszteri sajtos malacfejek


Az előzetesen tervezett sajtos csigákból végül malacfejek lettek az év utolsó napjára. Összeállítottam egy adagot a péksüteményekhez bevált kelt tésztából. Kicsit kelni hagytam, majd kinyújtottam úgy fél centi vastagra, és a legkisebb meg a legnagyobb pogácsaszaggatómmal köröket vágtam ki belőle. Kikent tepsire helyeztem a nagy kört, majd vízzel "ráragasztottam" (bevizeztem és kézzel jól odanyomtam) a fölső részére egy kettévágott kis kört a füleknek. Ezután beborítottam egy vékony szelet sajttal (a füstölt parenyica eleve kerek, és a szélének eltávolítása után a méret is épp jó volt), majd következett egy kis kör az orrnak, legalul szintén vízzel "ragasztva". Az orrlyukakat egy szívószál végével szúrtam, szemeknek pedig zöldborsot használtam (ez nem olyan erős, mint a fekete, így nem gond, ha valaki ráharap). 180 fokon bő 15 perc alatt átsült a tészta és szépen rápirult a sajt. Kicsit tartottam tőle, hogy kiszedéskor széthullnak, de szerencsére igen jól összetapadtak az elemek mindegyiknél. 28 darab lett, 2 nagy tepsin fért el (4*4 + 4*3). Kiváló csemege akár a pezsgő mellé, akár csak úgy.

Idő: kb. másfél óra elteltével lehet enni, és a formázással jól el lehet molyolni
Pénz: kb. 500 Forint a fenti mennyiség
Alapvetően hazai alapanyagokból.

Ezzel a képpel és recepttel kívánok boldog új évet mindenkinek!

3 megjegyzés:

harmony írta...

ui-ui boldogat:)

Daisy írta...

Nekem csak egy kis fa malacom van, meg egy mézeskalácsot kaptam, de ezt megfenyegettem, hogy, ha nem hoz szerencsét, akkor húsvétkor megeszem.
Boldog új évet kívánok Neked!

nokedli írta...

dulmina, neked mindig olyan jó ötleteid vannak! nagyon csinosak a kis malacok.
boldog, egészseges és sikerekben gazdag új évet kívánok neked és szeretteidnek!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails