2010. január 9., szombat

Kolbászos-sajtos tészta

Tavaly már felkerült a vega változat, hát most itt a húsos is. Újabban így csinálom időnként, például maradék kolbász felhasználása kapcsán, vagy mindenevő célközönségnek mérsékelten húsos ételként, amit még én is szívesen elkészítek.

2 adaghoz kifőzök 25 dkg durumbúzás szélesmetéltet a szokásos módon.

Közben arasznyi darab füstölt kolbászt (vagy amennyi maradék épp akad) felszeletelek, majd a szeleteket négybe vágom (többet egymásra rakva gyorsan megy). A kolbászdarabkákat egy vastag aljú, mély serpenyőben - amibe majd a kifőtt tészta is kényelmesen belefér - kevergetve megpirítom (ha nagyon száraz, akkor teszek alá egy pici olajat, egyébként a saját kiolvadó zsírján megvan). Hozzákeverek 1 kis pohár (175 g-os) zsíros tejfölt, és összemelegítem. Végül hozzárakom a közben kifőtt és leszűrt tésztát is, és az egészet összeforgatom. Tányérra szedem, és egy-egy marék reszelt sajtot szórok a tetejére (füstölt parenyicával nagyon finom). Ízlés szerint lehet sózni, de tapasztalatom szerint nekem a kolbász és a sajt sóssága elég szokott lenni.

Kicsi Vútól tanultam, még akkor, amikor nem is gondoltam rá, hogy egyszer majd nekem is lesz gasztroblogom :) (a google segítségével szerencsére sikerült meglelnem az eredetit még ennyi idő elteltével is).

Idő: kb. 15 perc
Pénz: kb. 350 Forint a 2 adag
Durumtésztából még mindig az olaszra esküszöm, a többi megy hazaiból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails