2009. március 7., szombat

Zakuszkával rakott krumpli

Egy újabb egyszerűen elkészíthető krumplis finomság volt ma az ebédem:

A mázas cseréptálamba rétegeztem felkarikázott krumplit (megmosva, héjastul) és zakuszkát. A tetejére füstölt sajtot daraboltam. Ráraktam a tál fedelét, majd be a hideg (!) sütőbe. 200 fokra kapcsolva 50 percig sütöttem, majd még jó negyed óráig az elárt sütőben hagytam. A krumpli puhára párolódott, a zakuszka ízletes szószt képezett rajta, a sajt pedig megolvadt és rápirult a tetejére.

Az alapötletet a Rongybaba konyhában olvastam, csak én töltögetés helyett inkább nyersen felszeleteltem a krumplit, és bedobáltam az egészet a cseréptálba.
Ez a zakuszka még a 2007-es évjáratból volt, amit padlizsán helyett fejtett babbal készítettem. Legközelebb 2008-asból csinálom majd.

1 megjegyzés:

erős ildikó írta...

A zakuszka nagy kedvenc nálunk is, a krumpli meg nem is kérdés.
Megnézem a zakuszka receptjeidet s.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails