2008. november 6., csütörtök

Kerti munkák mostanság

Az utóbbi időben ezeket csináltam a kertben:
  • Felszedtem a kardvirág gumóit, majd a sufniban fognak telelni.
  • Sokféle tavaszi hagymás virágom volt már ültetve, csillagvirág kivételével. Nemrégiben ilyen hagymákat is sikerült vennem a piacon, és már el is raktam őket a helyükre. (A többi viszont nem volt felszedve, úgyhogy azokkal most nem volt dolgom.)
  • Gyűjtögetem a virágok érett magjait, aztán sütőporos meg egyéb kis papírtasakokban elrakom (feliratozva! - avagy ne meglepetés legyen, hogy mi kel ki belőlük :)
  • Leszedtem az elszáradt babszárakat a kerítésről, és raktam a komposztba. Az elvirágzott és halódó egynyári virágok is követték. Ami viszont még él és esetleg virágzik is, az egyelőre marad a helyén.
  • Aprítom a letört gallyakat a komposztba. Az avart viszont nem gereblyézem még össze, mert majd kell bizonyos növények betakarásához. Így elég lesz csak odahúzni, nem hurcolom körbe fölöslegesen.
  • A nem télálló növényeket virágládákba és cserepekbe ültettem, hogy könnyedén be tudjam majd hozni őket.
  • A betakarítás nem volt nagy ügy: a sütőtökök közül egy lett valamennyire normális, a többi inkább dísztök-kategóriában indulhatna. Egy napraforgóm is volt (vadon kelt - úgy látszik, a madarak széthordták, de nem ették meg a magot a télen), jó lesz majd madáreledelnek. A hosszú sor céklából mindössze három darab kelt ki, azok viszont szépek.
  • Folyamatosan szedem a pasztinákot meg a csicsókát. Mindkettő télálló, úgyhogy csak annyit szedek fel, amennyi rövid időn belül el is fogy. (A csicsókát amúgy sem lehet hosszasan tárolni - habár a sufniban egész jól bírja.)
  • A régebbi komposztálóban szépen érik az anyag: alaposan összeesett már (tavasszal púpozva teli volt), és nő a tetején a fű, úgyhogy nagyon rossz nem lehet!
  • Örömmel nyugtáztam, hogy a tavasszal magról vetett százszorszépek hogy megerősödtek. Jövőre biztos fognak virágozni is.
  • Eldöntöttem, hogy idén sem fogok háborúzni a vakondokkal.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails