2008. november 17., hétfő

100 % paradicsompaprika

Többféle paprikakrémmel/lekvárral kísérleteztem már az évek folyamán, amikor az első fagyok előtt leszedett paprikát szinte fillérekért árulják a piacon, és örülnek, ha elviszi valaki. Nem mondom, hogy nem ízlettek, de egyiket sem éreztem annyira átütően jónak, hogy azt mondjam rá: igen, ez megéri a fáradságot és az esetleg nem is annyira olcsó alapanyagot (az igazán ennek való, vastag húsú paprika, de különösen a paradicsompaprika az én lélektani határom fölött szokott lenni). Mert munka van ezzel bőven, mikor azt mondja, hogy süsd meg a paprikát, csumázd ki, hámozd meg, turmixold össze, aztán meg pár órát főzzed állandóan kevergetve. Az utóbbi időben amúgy is mindent egyszerűsítettem, és egy csomó dologról beláttam, hogy különben felesleges tiszteletkör. Így a hétvégén vett paradicsompaprikát (aprók voltak, de pirosak - legtöbbször sajnos csak zöld van ilyen utószezoni alkalmi vételben) minden sallangtól mentesen készítettem el a saját fejem után menve:

A paprikákat megmostam, felvágtam, eltávolítottam a csutkájukat, majd a legnagyobb fazekamba kockáztam őket. Majdnem teli lett, de egyszerre tettem fel, mert tudtam, hogy úgyis alaposan összeesik majd. Öntöttem alá egy nagyon pici vizet, hogy amíg a paprika saját levet enged, addig se süljön oda. Időnként megkeverve addig főztem, míg a saját leve majdnem ellepte, és a darabok megfőttek benne. Előkészített üvegekbe kanalaztam, celofánnal bélelt fedővel lezártam, majd pár perc fejreállítás után szárazdunsztba raktam kihűlni.

Kifejezetten tetszik, hogy darabos maradt, de azért a leve sem túl vékony. Szándékosan nem fűszereztem semmivel, mert így a felhasználáskor majd szabadon dönthetek erről, nem kell a meglévő ízesítéshez alkalmazkodni. Különben meg, mivel az alapanyagul szolgáló paprika igen ízletes volt, így magában is finom csemege.

4 kg volt a paprika, de tettem belőle félre friss fogyasztásra is néhányat. Ebből lett bő 2,5 liter készáru. Kicsi (dzsemes) üvegekbe raktam. Nagymama lekváros üvegre számolva a befektetés kb. 75 Ft, és közepesen sok munka.

----------

Utólagos kiegészítés:
Ezekhez az ételekhez használtam fel:

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezt kerestem én!!! Sztem, sogórnőm örülni fog!!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails