2008. november 12., szerda

Csíkos csicsóka

Ma a csíkos krumpli mintájára csicsókát is sütöttem:

Ehhez a nagyobb csicsókagumókat használtam, és nem frissen felszedett darabokat. Utóbbi azért fontos, mert frissen nem mindig arra megy benne a kés, amerre akarom, ha viszont enyhén fonnyadt, akkor már nincs ilyen probléma. Ezeket is egy kanálba rakva vagdaltam be. Ezúttal olaj nélkül, teljesen natúr sütöttem, 200 fokon jó fél órát (előmelegítés nélkül).

Bio ketchupba (Virágoskúti) mártogatva ettem a letört szeleteket. (Nem szoktam kész üveges árut venni, ehhez féláron jutottam a nyáron egy végkiárusítás keretében - gondoltam, megkóstolom. Tényleg a házival vetekedő minőség, más kérdés, hogy szezonban még ettől is jóval olcsóbban ki lehet hozni itthon. Még ha a piacon vett paradicsom nem is bio hivatalosan, csak kiskerti, amit nem permeteztek...)

6 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Már nagyon érik nálam is a csicsóka receptek sorra vétele. :)

Dulmina írta...

Remélem, Neked is sikerül kedvedre valót alkotni a csicsókából :)

erős ildikó írta...

Ez nagyon csinos étel!
Mellesleg hol juttok hozzá a csicsókához? Mifelénk nem termelik és a budapesti piacokon sem láttam.
Pedig jövőre jó lenne enni is, ültetni is. Gondolom, a krumplihoz hasonlóak az igényei.

Dulmina írta...

Én tavaly a piacon vettem egy idős nénitől, meg aztán tavasszal hozott még vetőmagnak. Ez már saját termésből van :)
Amúgy teljesen igénytelen, nálam homokos talaj van, és igen jól megnőtt ott is, ahol nem volt komposzttal javítva a föld. A gumó mindenütt szép, a rosszabb helyen a szára lett három méter helyett csak bő másfél.

Névtelen írta...

Szia! nekem is van csicsókám, de nem ilyen szép sima a felülete, mint a tiedé.Rücskös, sok kis kinövéssel.A színe is más, lilás.Hogyan tudnék kapni a tiedből,pár szemet.

Dulmina írta...

Igen, több fajtája is van a csicsókának. Én helyileg Szegeden vagyok, itt szívesen adok belőle. Vagy piacon érdemes nézni, idősek szoktak árulni (én is úgy jutottam az első adaghoz tavaly).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails