2008. augusztus 29., péntek

Tonhalas-cukkinis tészta

Az aktuális Édenkert.hu hírlevélben szerepelt ez a receptajánlat. Elolvasva egyből láttam benne fantáziát, habár abban biztos voltam, hogy a hagymát és a sajtot kihagyom, a tejszínt meg valami könnyedebbre cserélem. Na de ha kapor van benne, akkor már rossz nem lehet! (S mivel hónapnyi eltéréssel többször vetettem újabb generációt, mindig van itthon friss kapor. Merthogy imádom!) Cukkini természetesen szintén volt itthon, csak tonhalkonzervért kellett "kilovagolni" (úgyis volt már megkezdett bevásárlólista).

Hazaérve pedig nekiláttam a megvalósításnak:

Előszöris feltettem melegedni a vizet a tésztának, aztán mikor felforrt, sóztam, majd beleraktam egy negyed csomag (12,5 dkg) durumbúzás rövidcsövet. Ismét lefedtem, elzártam alatta a lángot, és puhulni hagytam.
Közben felbontottam egy tonhalkonzervet, és egy mély serpenyőbe öntöttem róla az olajat. Felaprítottam egy cukkinit: előbb hosszában vágtam 6 csíkba, majd keresztben úgy fél centi vastag szeletekre. Felforrósítottam az olajat, majd időnként átkeverve megpirítottam rajta a cukkinit. Hozzáadtam egy kis pohár kefírt, majd egy marék aszalt paradicsomot (bizony, most már én is, csak így lazán!), végül a konzervből a halat is. Daráltam rá egy kis borsot, meg beletépkedtem egy csokor friss kaprot. Összefőztem, majd hozzákevertem a leszűrt tésztát.

Felét rögtön el is fogyasztottam vacsorára, a másik fele megmaradt holnapra.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails