2008. augusztus 9., szombat

Aszalt gyümölcsök

A szárított paradicsomról már korábban írtam, de a forró napokat kihasználva készítettem mást is. Most még egyelőre csak az illatukat élvezem, és friss gyümölcsöket eszek inkább, de eljön majd az ő idejük is.

Itt a jól bevált szilva:

Viszonylag apró szemű, éretten is kemény, magvaváló szilva felezve. Kirakás után semmit sem kell vele csinálni, csak türelmesen várni. A napocska szerencsére pontosan tudja, hogy mi a jó hőfok az aszaláshoz :)

És a "kísérleti", igen kiválóan sikerült körte:

Nem barnulós fajta, közepesen érett (vagyis még kemény a húsa, de már ízletes). A magházát eltávolítottam, a héját viszont rajta hagytam. A negyedeket 3 vagy 4 szeletre vágtam, hogy gyorsabban száradjanak a darabok. Kirakás előtt papírszalvétával leitattam a vágásfelületekről a nedvességet, amúgy meg a héjas "talpára" állítottam mindegyiket, hogy ne nagyon kelljen forgatni.

Aszalásról általában itt írtam.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails