2008. augusztus 17., vasárnap

Fejtettbabos vegyes főzelék

Olcsó volt a munkának kilója a piacon, naná, hogy ma is jól bevásároltam belőle :) Hogy pontosan mi is volt az, hamarosan megírom, de ezt csak képpel van értelme, azt meg leghamarabb holnap tudok csinálni róla, mert most még szárazdunsztban van...

Nagy munka mellett persze kis idő is alig van főzni, így az alábbi egytálételt dobtam össze gyorsan:

Felkarikáztam 2 nagy répát meg 2 nagy petrezselyemgyökeret, meg hozzákevertem 2 nagy marék fejtettbabot (szerencsére nem nekem kellett fejteni, mert már így vettem). Mély serpenyőben kevés olajat forrósítottam, majd átpirítottam rajta a zöldségeket. Kevés vizet öntöttem rá, és fedő alatt nem egészen puhára pároltam. Hozzáadtam 1 kis doboz kefírt. Sóval, frissen darált borssal és pirospaprikával ízesítettem, és friss zellerzöldet tépkedtem bele. 2 evőkanálnyi zabkorpával sűrítettem be. Feltétnek fagyasztott padlizsánfasírtot pirítottam hozzá.

Persze ez kísértetiesen hasonít a szárazbabból készült levesre, csak azt sokkal tovább kell főzni (meg abba én inkább hasábokra szoktam vágni a répát és a gyökeret). Bővebb lére engedve természetesen ez is levessé alakítható.

Talán a kicsit hűvösebb idő tette, vagy nem tudom, de kifejezetten jólesett ez az inkább télies ízvilág a nagy munka közepette.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails