2009. február 20., péntek

'Mindent bele!' egytál magokból

Az ötletet a Rongybaba konyhában olvasott recept adta. Nem volt ugyan minden hozzávalóm, de rugalmasan megoldottam a készleteimből. Mi több: végre felhasználtam azokat a kis maradékokat, amik önmagukban már nem lettek volna elegendőek semmihez. Arra azért ügyeltem, hogy egyik összetevő se tengjen túl a keverékben. Nálam most a következők kerültek bele: fehér bab, barna bab, vörös lencse, barna lencse, sárgaborsó, árpagyöngy, bulgur, barna rizs.

A magokat éjszakára beáztattam, majd az áztatóvizet leöntve annyi friss vizet öntöttem rájuk, hogy jól ellepje. Kis lángon addig főztem, míg megpuhultak. A babot érdemes ellenőrizni, mire az jó, minden más is megfő. Főzés közben egyszer pótolnom kellett rajta a vizet. Szándékosan nem csináltam levesesre, mert inkább az egytálételeket kedvelem. A vége felé vegyeszöldséges fűszersóval ízesítettem, valamint egy fél maréknyi szárított petrezselyemzöldet morzsoltam bele. Kiadós ebédem lett belőle.

Egyetlen fogásként, magában ettem, így kb. 3/4 bögrényi keverékből lett egy adag. A maradék magkeverékből ki fogom próbálni úgy is, hogy fűszersó helyett friss zöldségeket teszek bele (de csak a főzés vége felé, hogy roppanósak maradjanak); így nyilván kevesebb mag is elég lesz adagonként.

2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Igazi téli fogás, és nagyon ötletes így együtt a sokféle íz.

Renata Kalman írta...

Szia!
Érdekes és tényleg ötletes-takarékos ezen módon elhasználni a maradékokat!

(És jó az új design) :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails