2007. december 8., szombat

Potpourri ünnepi hangulatban

Ma reggel összeszedtem a radiátorról meg alóla az utóbbi napokban elfogyasztott narancsok megszáradt héját. Kicsit összébb törtem őket, hogy egyszerre ki tudjam vinni a komposztálóba. Ám azok olyan kellemes illatot kezdtek árasztani, hogy egyből meg is gondoltam magam.

Hohó, hisz akár potpourri is lehet belőlük! Majd teszek hozzájuk mondjuk fenyőtobozt, aztán csepegtetek rájuk illóolajat, és kész – gondoltam.

S akkor megláttam a hűtő tetején egy kistányérban a tegnapi fűszeres almaitalból kiszűrt, s azóta megszáradt fűszerdarabokat, egy teáskanálnyi Kotányi puncs fűszerkeverék maradványait. Nem volt már olyan intenzív illata, mint frissen, de azért még kár lett volna kidobni. Nosza, hozzáöntöttem az összetört narancshéjdarabokhoz, amiket időközben egy tányérba raktam.

A látvány feldobása érdekében kimentem fenyőtobozokért is, meg pár letört ágacska is akadt a fenyőfa alatt.

A kinti „túra” után jólesett egy kis felforrósított birskompót, amiben olyan sok citromkarika volt, hogy nem ettem meg mindet. Inkább (próba, szerencse alapon, a fahéjdarabokkal együtt) kiszárítottam őket a radiátoron, s mivel nem is látszik rajtuk, hogy főtt, s nem friss citromból vannak, úgy gondoltam, tovább színesíthetik ezt az illatos egyveleget, az adventi koszorú készítésekor kimaradt almakarikákkal együtt.

Így lett a „hulladékokból” némi találékonysággal illatos dísz. Az alapanyagokat pedig gyűjtöm tovább, hogy a ház minden részébe jusson :-)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails