2007. december 10., hétfő

Müzliszelet házilag – kicsit másképp

Rendszeresen csinálok itthon müzliszeletet, mióta Kaldeneker Gyurinál rábukkantam a receptjére. Igaz, kétszer még nem lett egyforma, mert mindig változtatom a belerakott magok, aszalt gyümölcsök, pelyhek és fűszerezés fajtáját.

Jó is ez, csak a vaj meg a barnacukor miatt ugye nem is annyira kímélő.

Ezen a problémán segít a ma kipróbált recept, amit egy külföldi vegetáriánus oldalon olvastam, a „fülest” pedig Siccikétől kaptam, hogy érdemes ott kutakodni ez ügyben.

Recept: Müzliszelet házilag

Hozzávalók (1 bögre = 250 ml): ½ bögre felkockázott datolya + ½ bögre víz; 5 teáskanál darált lenmag + ½ bögre víz; 2/3 bögre zabpehely, 1/3 bögre pattogatott amarantmag, 1 teáskanál őrölt fahéj (na jó, az eredetiben csak negyedennyit írtak :-), 1 bögre mazsola, 2/3 bögre gorombára vágott dió.

Elkészítés:

  1. A datolyát felfőzöm a vízzel, időnként megkeverve 5 percig gyöngyöztetem, majd hagyom kihűlni.
  2. Meglangyosítom a másik fél pohár vizet, belekeverem a lenmagot, majd 5 percig állni hagyom.
  3. Összekeverem a száraz hozzávalókat, majd hozzáadom a szintén összevegyített datolyás és lenmagos keverékeket is, és az egészet jól összedolgozom.
  4. Egy tepsit kibélelek kivajazott sütőpapírral, majd belesimítom a masszát. Simára egyengetem a tetejét (legegyszerűbben úgy, hogy fóliát teszek rá, majd a tepsi párját, és azt jól rányomom).
  5. Előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütöm.
  6. Kiborítom a tepsiből, lehúzom róla a sütőpapírt, és kihűlve felszeletelem.

Így elkészítve kicsit nedvesebb szeletek lesznek, mint a másik módon - s persze kevésbé emlékeztetnek a boltira. Feltett szándékom egy szelettel tesztelni, hogy ez mennyiben befolyásolja az eltarthatóságot. Természetesen a mag, gyümölcs, pehely, fűszer koordináták mentén variálva ezt sem fogom kétszer ugyanúgy elkészíteni :-)

Ugyanitt olvastam egy amarant nélküli változatot is, abban a száraz összetevők között ¾ bögre zabpehely, ¼ bögre teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt, ¼ teáskanál fahéj, és összesen 2 bögrényi mag + aprított aszalt gyümölcs szerepelt. Kipróbálom majd így is.

2 megjegyzés:

Gabojsza írta...

Újabb kézzelfogható bizonyítéka a gasztroblogger telepátiának: tegnap este a Te és a Kaldenecker receptjéből kiindulva készítettem én is házi műzliszeletet, este készülök megposztolni:)))

siccike írta...

És most már nekem is nagyon el kellene készíteni a müzliszeletet!:-)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails