2008. február 25., hétfő

Újabb receptek keksznyomóhoz

Két, már régebben kinézett receptet alakítottam ehhez a remek eszközhöz. Mindkettőről úgy gondoltam, hogy ha elég lágyra sikerül készíteni a tésztát, no meg a darabos hozzávalókat elég apróra őrölni, akkor működnie kell. Mint a mellékelt ábra mutatja, így is lett:


Citromos-gyömbéres keksz
(a képen a világos)
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • kb. 20 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 3 teáskanál méz
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 citrom kifacsart leve
  • 1 tojás
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál reszelt gyömbér (porból kevesebbet tennék)
Teás keksz (a képen a szürkés Earl Grey teával, a barnás pedig vörös teával készült)
  • 7,5 dkg olvasztott vaj
  • 12 dkg teljes kiőrlésű liszt
  • 2 evőkanál szálas tea kávédarálóban porrá őrölve (fontos, hogy por legyen, különben eltömheti a kinyomóforma lyukait)
  • 2 evőkanál darált dió
  • 2 evőkanál finom szemű barnacukor (vagy méz)
  • 1/2 mokkáskanál sütőpor
  • csipet só
  • pár kanál hideg víz
A tészta hozzávalóit jól összedolgozom; liszt, illetve víz hozzáadásával beigazítom az állagát: akkor jó, ha lágy, de összeállt és nem ragad a kezemre. Szobahőmérsékleten állni hagyom egy kicsit (amíg összedolgozom a többit - általában három félét szoktam egy alkalommal sütni), majd kikent sütőlemezre nyomom, és közepesen meleg sütőben megsütöm őket (légkeveréssel kettesével raktam be a tepsiket, kb. 10 perc kellett egy menetnek). Kihűlés után fémdobozban tárolom őket.

Kellemes, karakteres ízű kekszek lettek. Nekem egyikről sem hiányzik a cukrozás, de ez nyilván ízlés dolga. A tea abszolút jól elfedi a barna lisztet, bár szerintem a citromosnál sem égbekiáltó ez.

A Citromos-gyömbéres keksz receptjének eredetijét Grenadine, a Teás kekszét Kalinka blogján olvastam. Utóbbira egy vörös teás változatot pedig Katanyaka írt le.

Ha hozzám hasonlóan Te sem szeretsz tésztát nyújtani, viszont van keksznyomód, akkor talán a többi receptem között is találsz kipróbálásra érdemeset:
Édesek
Sósak

Jó sütést, és persze jó csemegézést a kekszekből! :)

2 megjegyzés:

Edó írta...

Nagyon tetszik ez a gyomberes!Ha nem nyomoval keszitem,akkor gondolom kemenyebb kell legyen a teszta..Mentettem!

Dulmina írta...

Igen, ha keményebbre készíted a tésztát, akkor a szokásos módon lehet nyújtani, szaggatni. Jó sütést!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails