2008. február 15., péntek

Natúr gombabefőtt

Nagyobb mennyiségű gombához jutottam a minap, de mivel nem állt szándékomban egy hétig gombapaprikáson élni, és sajnos a fagyasztómban sem volt annyi hely, hogy be tudjam rakni a felesleget, mást kellett kitalálni.

Korábban már próbáltam a natúrbefőtt mintájára gombát is eltenni. Mi tagadás, még annál is jobban összeesett, mint vártam, úgyhogy ilyen formában ezt nem tartottam túl gazdaságos megoldásnak. Viszont... Másból remekül működik, és tulajdonképpen a gomba sem rossz ötlet, hiszen a boltban is van üveges gomba... A tartósítóról, sóról, miegymásról persze lemondanék, a konzerv-ízzel együtt...

Hohó! Mi sem egyszerűbb! Addig párolom a gombát, míg összeesik, aztán beüvegelem, és úgy megy a dunsztba. Persze ha ennyi gombát fazékban akarok megpárolni, akkor egész délután a tűzhely mellett állhatok... No de erre való a sütő, főleg, ha még légkeveréses is. Így a felaprított gombát tepsikre raktam, aztán meg be a meleg sütőbe, hogy összeessen. Utána üvegbe a saját levével, utána meg jól lezárva a kuktába. Natúr.

Ilyen lett:

Tettem el szeleteltet is, meg egész gombafejeket is. Egy hétdecis üvegbe így kb. 60 deka friss gomba fért bele. Termesztett csiperke létére egész ízletes volt a leve, még ha barnább is, mint a boltié.

Természetesen majd a felhasználásáról is beszámolok :-)

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia! Bocsánat,hogy zavarok. Egyetlen kérdésem lenne. Ha nincs kukta,akkor mennyi idő kell ezeknek a natur befőtteknek?Mert én eddig csak úgy főztem be, hogy nagy fazék, aljába újságpapir, bele az üvegek, majd felöntve vízzel... Köszi a segítséget!

Dulmina írta...

Ugyanannyi idő, csak értelemszerűen nem a fütyüléstől, hanem forrástól számítva, és a takarékon főzés csak annyira legyen takarék, hogy azért láthatóan forrjon az üvegek közé öntött víz. Sokat segít, ha elegendően magas a fazék és le bírod fedni. Jó munkát!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails