2008. január 15., kedd

Árpagyöngy zöldségekkel


Az azóta egyik kedvencemmé lett vegetáriánus székelykáposzta apropóján ismerkedtem meg az árpagyönggyel. A zöldséglevesbe is jól beleillik, a minap pedig egy egytálétel receptjében találkoztam vele. Magában elég jellegtelen, viszont tartalmassá tud tenni amúgy nem igazán laktató dolgokat.

Szárított paradicsom nem lévén itthon, szárított vegyeszöldséggel főztem össze. E mellé alaplé helyett megtette víz is, és hogy ne kelljen olyan sokáig főzni, előtte kicsit beáztattam az árpagyöngyöt.

1 pohár árpagyöngyhöz tettem ugyanannyi házi vegamixet, a végén pedig sóval és szárított petrezselyemzölddel ízesítettem. Három pohárnyi vizet vett fel, bár ez nyilván az áztatás időtartamától és a szárított zöldségektől függ. Az áztatást nem számítva, fél órába az elkészítés mellett egy adag elpusztítása is belefért :-)

Utólagos kiegészítés: Egyszerűbben is el lehet készíteni a rizshez hasonlóan: ráöntöm az összes folyadékot, felfőzöm, majd lefedve, kis lángon puhára párolom. Csak a végén keverem meg, de úgy is szép, hogy a zöldség nagy része a tetején van (mert feljött a lé tetejére).

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails