2008. január 12., szombat

Bögrés mákos süti

Lugosi Dóra receptjei között bukkantam erre a kincsre, és mivel olyan egyszerű, nem sokat váratott magára a kipróbálás :-)

Kiváló csemege lett belőle; a tetején megpirult dió remekül feldobja. Külön élvezem, hogy nincs benne cukor, de még édesítő sem – csak a mazsola. Aki nincs ennyire leszokva az édesről, mint én, az azért tegyen bele mézet bátran, mert különben aligha fog így lelkesedni :-)

Jól megy hozzá a tea, vagy valamilyen finom házi lekvár.

Közben pedig érdemes meghallgatni Govinda interjúját Lugosi Dórával. Ebben sok más okosság mellett egy picit más változat hangzik el erre a sütire, majd kipróbálom úgy is.

10 megjegyzés:

siccike írta...

Ez a bögrés mákos már nálam is nagyon érik egy ideje, de mivel a férjem egyáltalán nem szereti sajnos a mákot, még várat magára...

Dulmina írta...

Idén nyárig én is úgy gondoltam, hogy nem szeretem a mákot :-) Menza-stílusú nudlin özön cukorral nyakonöntve mondjuk továbbra sem, de saját elkövetésű sütikben már határozottan jöhet! Finom mákot árulnak ezek a piaci nénik, csak hagyni kell mindezt érvényesülni :-)

Kata írta...

sajnos kiüt a mák,de a párom már bekerülhetne a rekordok könyvébe az évi 36kg(!) mák fogyasztásával!

Dulmina írta...

Az szép mennyiség! Belegondolva, én annak a tizedét se eszem :)

Névtelen írta...

Dulmina, a búzacsírát Te készíted, vagy veszed? Nekem a búza nem csírázott ki, ami itthon volt, pedig ezt a sütit akartam belőle elkészíteni...
Ildikó

Dulmina írta...

Ebbe nem csíráztatott búza megy, hanem a malomban a gabona őrlésekor elkülönített csíra. Bio- és reformboltokban biztosan kapható, de "igényesebb" közértben is láttam már. Vagy a blogomat is támogató Jó egészséget! webáruházban: Búzacsíra.
Remélem, sikerül beszerezni, és ízleni fog a belőle készített süti!

Névtelen írta...

Köszönöm a segítséget!:) Ildikó

Névtelen írta...

Szia,
Nagyon tetszik a recept, de ez a pehelymix ha jól látom búza -rozs -árpát tartalmaz. Mivel lehetne helyettesíteni ezt, annak aki gluténérzékeny?
Köszi
Ani

Dulmina írta...

Létezik köles-, rizs- és hajdinapehely is, illetve ezek tetszőleges keveréke használható (a hajdina elég karakteres ízű, érdemes semlegesebb ízű valamivel "hígítani"). Búzacsíra helyett pedig darált diót vagy más olajos magot használnék. Remélem, működni fog így is, ha kipróbálod, kérlek számolj be róla, hogy milyen lett!

Névtelen írta...

Szia,
Majd kipróbálom, és jelentek róla, én is remélem hogy menni fog :)
Köszi!
Ani

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails