2008. január 22., kedd

Erdész rakottas

Felavattam a karácsonyra kapott pataki tálat a Rossamela blogján olvasott Erdész rakottassal. Nagyon bejött - a tál is, meg az étel is. Evés után rögtön föl is hívtam az ajándékozót, hogy ezt elújságoljam neki :-)

Szeretem az ilyen egyszerű, de nagyszerű recepteket. Összeaprítottam bele egy csomót a sufniban fellelhető zöldségkészleteimből, így került bele káposzta, cékla, répa, petrezselyemgyökér, zeller, karalábé, brokkoli és krumpli. Külön tetszik a nemesen egyszerű fűszerezés: olaj, kakukkfű, borókabogyó, és más semmi. 1 órán át sütöttem 200 fokon - így még épp roppanósak maradtak a zöldségek azután is, hogy utána még pirítottam rájuk egy kis füstölt sajtot.


FONTOS! Mielőtt elkezdem tisztítani és darabolni a zöldségeket, vízbe áztatom a tálat, majd az egészet hideg sütőben kezdem el sütni. Különben a tál bánhatja, aztán meg a tulajdonosa... no és az éhen maradt népek... :-)

2 megjegyzés:

Rossamela írta...

Örülök! Nagyon szép lett!
Látom, szép új még a tálad, a miénk már egész "patinás" a sok erdész rakottastól.

Ha elfogadsz egy tanácsot, én biztos, ami biztos, szentelnék ebben a bejegyzésben egy sort annak, hogy a tálat előtte be kell áztatni és hideg sütőbe kell betenni. Hátha valaki nem kattint rám, meg még római tálat sem használt, és pitty-putty össszedobálja a cuccot és beteszi a 200 fokos sütőbe - és eltörik a tálja. :(

nana írta...

jujjdejólhangzik!! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails