2008. július 14., hétfő

Jégkrém

A gofrikészítés kapcsán maradt egy kis csokis tejszínhab, amit kis tálkában, pár szem meggyel betettem pár órára a fagyasztóba, így egy adag finom jégkrém lett a jutalmam:

Természetesen másféle ízesítéssel is készíthető, tavaly például a citromos volt a sláger: itt leszűrt citromlevet és egy kis mézet kevertem a tejszínbe, úgy készítettem belőle habot a habszifon segítségével (a szűrés nem spórolható meg, mert a rostok eltömítik a szifont!). Majd a citrom rostjával és némi reszelt citromhéjjal rétegezve fagyasztottam meg. De tetszőleges egyéb gyümölccsel is el bírom képzelni ugyanezt. Adott esetben vanília kivonattal, rummal lehet bolondítani.

Azért szeretek habból készíteni ilyesmit, mert ez kevergetés nélkül sem fagy össze egy kemény tömbbé. Ha esetleg túlfagyott, akkor kivéve 10-15 perc után már kellemesen puha, kanalazható.

4 megjegyzés:

Kata írta...

Nyamm - nyamm ... pedig én délelőtt csak gyümölcsözni szoktam :o))

Névtelen írta...

Ezt haszifon nélkül is el lehet követni szerinted? A tejszínt sima habverővel verném fel.

Lea

Dulmina írta...

Megmondom őszintén, hogy habszifon nélkül még nem próbáltam, de tulajdonképpen miért ne működne? Egyszer tojásfehérjehabos csokikrémet fagyasztottam így, az is hasonló volt. Úgyhogy én adnék neki egy próbát!

Névtelen írta...

Nálunk úgy készül a fagyi, hogy a fagyasztott gyümölcsöt beteszem a késes aprítóba, kevés tejet (esetleg tejszínt) öntök rá, egy perc darálás után kész a gyümölcsfagyi, nyilván nem olyan krémes mint a cukrászdai de nincs is benne annyi mű-anyag :)

Kriszta

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails