2009. november 15., vasárnap

Sült csicsóka gazdagon

A sima csíkos krumpli után nyáron nagy sikere volt ennek az extra változatnak, így nem volt kérdés számomra, hogy a csíkos csicsókát is kipróbálom ezen a módon. Szerencsére már nagyobb, sima gumókat is találtam szép számmal, amik épp megfelelőek voltak a megvalósításhoz:

A felszedett csicsókát alaposan lecsutakoltam, és pár napig állni hagytam. Erre azért van szükség, mert frissen reped, nem lehet szépen bevagdalni. Ezeknek most nem volt túl szép a héjuk, ezért a krumplihámozóval gyorsan megszabadítottam őket tőle, majd a meghámozott darabokat 2-3 milliméterenként bevagdostam, vigyázva, hogy alul egy kicsi összetartsa (nekem még mindig egy kanálba ültetve megy ez legkönnyebben, de olyat is olvastam már, hogy fakanálnyél a távtartó, ami megakadályozza, hogy túlszaladjon a kés). Kiolajozott tepsire raktam őket, majd az egészet be a sütőbe. 200 fokra kapcsolva 25 percig sütöttem (előmelegítés nélkül), majd megtöltöttem. A vegán változatba fél répaszeletek, a húsosba pedig negyed háziszalámi-szeletek kerültek a résekbe, amik eddigre kicsit kinyíltak (de késsel óvatosan rá lehet segíteni). Még 10 percre visszatettem sülni, majd tálaltam. (Ennyi sütéstől még kellemesen ropogós, harapható maradt a csicsóka és a répa, de már határozottan nem nyers. Aki puhábbra szeretné, ízlés szerint növelje a sütési időt. A szalámi viszont mindenképpen csak 8-10 perccel a vége előtt kerüljön bele, különben kiszárad/megég.) A zöldségek és a szalámi is elég karakteres ízű, én nem kívántam hozzá semmilyen fűszerezést (sózást se).

Ehető így magában, nekem például még evőeszköz se kell hozzá, letörögetem a szeleteket kézzel. De el bírom képzelni valamilyen viszonylag semleges ízű gabonafélével (rizzsel, kuszkusszal, stb.) körítve, vagy főzelékfeltétként is. A krumplis változattól eltérően ez hidegen is finom.

Tipp: Ha vegán vendégnek készítjük, tiszteljük meg őt azzal, hogy külön tepsiben sütjük és külön tányéron tálaljuk a húsos és a húsmentes változatot, és utóbbi alá véletlenül se zsírral kenjük ki a tepsit.

Idő: kb. 1 óra elteltével lehet enni, de ebből csak kb. 2*10 percnyi munka
Pénz: kb. 400 Ft / 2 adag főétel, fele répás, fele szalámis (ehhez kell 1 szűk kilónyi csicsóka, 1 közepes répa, 10-15 dkg szalámi, pár csepp olaj a tepsi kikenéséhez)
Hazai alapanyagokból.

2 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Nagyon mutatós és különleges!
Mindig csodálom a türelmedet! :)

Névtelen írta...

Szia!

Megtennéd hogy az összetevőket kiemelnéd vastag betűtípussal(az összes receptben)? Így alig lehet kihámozni a receptjeid!
Köszi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails