2009. november 19., csütörtök

Extra sárgaborsófőzelék

A krumplis változatnak indult, csak nem volt itthon elég sárgaborsó. Nosza, kipótoltam vörös lencsével, hiszen az szintén gyorsan megfő áztatás nélkül, és az íze is csak javára válik majd a kész főzeléknek. Közben eszembe jutott, hogy van még egy kis felszedett csicsóka. Így ez lett belőle:

3/4 bögre sárgaborsót és 1/4 bögre vörös lencsét szűrőben megmostam, majd 3 bögre vízben feltettem főni (ennyivel a képen látható főzelék állagú lesz, bővebb lére engedve készíthető leves is ugyanilyen módon, az is "önbesűrítő"). Meghámoztam és felkockáztam néhány szem krumplit, és hozzáöntöttem a magokhoz. Utána a csicsókán volt a sor, azt is hámoztam, kockáztam, majd az ételhez adtam (ez hamarabb megfő, mint a krumpli, azért ez a sorrend és azért külön a kettő). (Összesen kb. fél kiló volt a krumpli és a csicsóka együtt, nagyjából fele-fele arányban.) Kis lángon, félrebillentett fedő alatt a borsó megpuhulásáig főztem. Addigra a krumpli és a csicsóka is jó volt már, a vörös lencse pedig bele is veszett, de az íze és a sűrítő hatása megvolt. val, morzsolt petrezselyemzölddel és egy kis köménymaggal fűszereztem, és nem nagyon kavargattam, hogy ne törődjön a tartalma és ezáltal ne sűrűsödjön idő előtt a leve, mert akkor utána hajlamos odakozmálni. Én így magában ettem, de természetesen tetszőleges feltéttel ki lehet még egészíteni. 2 adag.

Idő: fél órán belül lehet enni, és 10-15 percnyi munka van vele az elején
Pénz: kb. 150 Forint a 2 adag főzelék, feltét nélkül
Hazai alapanyagokból, a vörös lencse kivételével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails