2009. november 23., hétfő

Zakuszkás-sajtos sült gombafejek krumplival

Finom vacsora minimális munkával, nálam most a gyorsan felhasználandó kevés ez-az hasznosítása jegyében:

6 nagyobbacska (kb. 30 dkg) csiperkegomba tönkjét kitörtem, majd a gombafejeket egy vékonyan kiolajozott tepsire raktam. Telikanalaztam az üregüket zakuszkával, majd megszórtam reszelt sajttal (6 evőkanálnyi zakuszka és kb. 6 dkg füstölt parenyica kellett hozzá). Szűk fél kilónyi vékony héjú krumplit alaposan megmostam és lecsepegtettem, kis hasábokra vágtam héjastul, majd a gombák mellé ömlesztettem a tepsire, összeforgattam 1 evőkanálnyi olajjal, végül szétterítettem és enyhén ztam. Az egészet betettem a sütőbe, és 200 fokon kb. 25 perc alatt készre sütöttem. Eddigre puha lett a krumpli és enyhén megpirult a sajt a gombák tetején. Kifejezetten ízletes lett a zakuszkától, ráadásul a sajt leevése után jó volt belemártogatni a krumplihasábokat. 1 bőséges adag, lehet többszörözni. (Megjegyzés: Én most egy másik, vegyes zöldséges ételhez használtam fel a gombatönköket, de ha nem tervezünk ilyet, egyszerűen közé lehet csíkozni a krumplinak; nem fogja elrontani.)

Idő: jó fél óra elteltével lehet enni, de 5-10 percnél nem több munka az összerakás az elején
Pénz: kb. 400 Forint
Csupa hazai alapanyagból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails