2009. november 9., hétfő

Kíváncsi vagyok...


Lefolyótisztítás ügyben a megelőző stratégiát követem, így már évek óta rendszeres használója vagyok a kis műanyag szűrőknek, amiken fennakadnak a koszdarabok. A konyhában leginkább a kisebb ételmaradékok (bármennyire is igyekszem ezeket előzetesen letakarítani a mosogatóba kerülő edényekről, és ha olyan jellegű, akkor kirakni a komposztba inkább), a fürdőszobában meg a hajszálak ilyenek. A Százforintos boltban valamikor még egy százasba se került a tíz darabos csomag (régen vettem már, de gyanítom, most se egy ökör ára), és ahhoz képest igen hatékony védelmet biztosít. Addig az egy-két hónapig legalábbis, amíg nem rakódik be olyan szennyeződéssel, amit már körülményes lenne eltávolítani belőle, azzal együtt meg nincs gusztusom visszatenni a takarítás után. Inkább kicserélem, hisz olcsó, könnyen beszerezhető, van másik.

A minap ennek fém testvérére bukkantam mosogatószer-vásárlás közben a dm-ben. Nem tudtam róla, hogy ilyen tartósabb kivitelben is létezik, de megörültem a lehetőségnek, hiszen amúgy is lassan következett volna beszerezni egy csomaggal a műanyagból. Ennek az árából (igaz, 2 db-os a csomag; pont kell is, egy a konyhába, egy a fürdőszobába) ugyan több tucatnyi műanyag is kitelne, dehát ez mégiscsak környezetbarát, meg tartósabb, meg ha azt vesszük, még szebb is. A formája is előnyösebb, ránézésre könnyebben tisztítható. S remélhetőleg tényleg rozsdamentes, nem úgy, mint pár annak mondott konyhai eszközöm (pl. edénycsorgató), amit pár év után azért kellett lecserélnem, mert nem átallott mégiscsak elkezdeni rozsdásodni (ja igen, mert én még azután is vígan használtam volna, hogy már kiment a divatból...).

Szóval ma használatba vettem a fém szűrőket. Kíváncsi vagyok, mennyivel tartanak tovább, mint a műanyag változat, tényleg kevesebb hulladékot termelek-e velük, és vajon visszahozzák-e az árukat. (De a nejlonzacskó helyett a papír csomagolás már mindenképpen nyereség!)

4 megjegyzés:

BeckZsu írta...

Nekem már jó sok éve van ilyen fémből készült szűrőm, remekül működik, könnyen tisztítható. Gondolom, a most kapható sem lehet sokkal rosszabb.

szepyke írta...

Nekem van olyan, ami már megvan kb 10 éve. Már kibirt három költözést, mert mindig szépen kivettem és vittem tovább magammal. Nem kell pucoválni, egyszerűen, ha koszosnak itéled, öntsd nyakon domestossal, az a hajszálat is elmarja róla, vagy ecettel, bár az hajszálaknál nem olyan hatékony. Nekem három darab van. Egy a konyhában, egy a mosdóban, egy a kádban. Egyiken sem látszik a kora. Tény, hogy sokkal jobban takarítható, mint a műanyag testvérei, sokkal diszkrétebb, és sokkal strapabíróbb is. Ezt, amit vettél, még örökölhetik is majd tőled!:))

Daisy írta...

Nekem is volt műanyag, de folyton kicsapta a folyó víz. Ilyen fém a munkahelyemen van, már két éve bírja. Otthon még jobban is vigyáz rá mindenki.

Szamóca írta...

Igen, ezek a fémszűrők tényleg jobbak. Mi három éve ruháztunk be néhány ilyenre és azóta is nagyon jól bírják.
Szerintem jól is tisztítható, nem olyan gusztustalan, mint a műanyag és jól megszűr mindent.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails