2009. november 14., szombat

Tejberizs

Ha már a tejbegrízt megírtam, akkor ne maradjon ki ez sem :) Tényleg tejes, bár megint egy kis maradék főzőtejszínt hígítottam meg hozzá. (Merthogy a tej nem megy nálam annyira, hogy tartsak itthon.) A rizs pedig természetesen barna.

1 pohár (2 dl) rizst 1 pohár főzőtejszín (10 %-os zsírtartalmú) és 1 pohár víz keverékében feltettem főni. 1 evőkanál barnacukorral ízesítettem. Miután felforrt, nagyon kis lángon, lefedve pároltam. Időnként ránéztem, és amikor úgy láttam, hogy nagyon fő, némileg félrebillentettem a fedőt. Amikor már majdnem elfőtt a leve és a rizs is majdnem puha volt (kb. 25-30 perc, ha eddigre nem elég puha a rizs, akkor egy kis víz kell még hozzá), visszaillesztettem a fedőt, elzártam alatta a lángot, és 10-15 percet hagytam így állni. Fontos, hogy a sima rizshez hasonlóan ezt se keverem meg közben (mivel én ezt is "pergősen" szeretem inkább, nem pedig szottyosan; utóbbi állag eléréséhez a keverésen kívül egy kis rizsliszttel - és persze picit több folyadékkal - lehet rásegíteni). Tányérra szedve megszórtam egy kis őrölt fahéjjal és némi barnacukorral. 1 bőséges adag. (Érdekes módon a gyümölcsöt sose kívánom hozzá, se frissen, se befőttként, se szószként. Külön-külön szeretem mindegyiket, de a tejberizs tartozéka valahogy egyértelműen a fahéj nálam - ahogy a tejbegrízé meg a kakaó.)

Idő: kb. háromnegyed óra elteltével lehet enni, de minimális munka van vele
Pénz: 150 Ft/adag
A rizs hazai volt, a tejszín viszont lengyel, a barnacukor meg mauritiusi.

3 megjegyzés:

kenyi írta...

Én iszonyatosan tudatlan vagyok....de milyen a 10%-os főzőtejszín? Mert szívesen váltanék rá. Bár már a habtejszínről is hallottam, hogy tkp. butított főzőtejszín (30 helyett 20%-os), de ezt sem tudom, hogy igaz-e...

Dulmina írta...

Fél literes doboz, azért van nálam lépten-nyomon egy kis maradék. Igazából olyan, mint egy zsírosabb tej - és az íze is kellemes. A 20%-os főzőtejszínt én már túl zsírosnak érzem főzéshez, a habhoz viszont tényleg kell a 30%-os habtejszín. Utóbbinál a cukor meg a karragén nevű adalék tud kiborítani. Szóval a főzőtejszín a butított változat, abból nem lehet olyan jó habot csinálni, de persze - mint a nevében is benne van - nem is arra használjuk.

kenyi írta...

Akkor most már szemfüles leszek a boltban és vadászok 10%-osat! Köszi a választ!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails