2008. április 4., péntek

VKF! XIV – 7. rész: Záró gondolatok

Érdekes és tanulságos dolog volt kicsit utánajárni, hogy mi is az, hogy magyar konyha. Kiderült, hogy sok olyan étel idegen eredetű, amit magyarnak gondolunk, és sok, számunkra teljesen köznapi dolog különlegesség számba megy külföldön. Érdmes tehát megbecsülni és bátran használni ezeket a remek hozzávalókat.

A házi tésztagyúrással korábban is kacérkodtam már, a nyújtó-daraboló gép beszerzése után pedig végképp nincs akadály. Sok-sok évnyi olasz durumbúzás tészta fogyasztás után kifejezetten ízlett a hagyományos, igazi, tojásos tészta. Külön öröm számomra, hogy teljes kiőrlésű liszttel is működik, no meg garantáltan házi tojás kerül bele, ha én készítem.

A továbbiakban másféle lisztekkel is szeretnék kísérletezni (tönkölyliszt, zabpehelyliszt, kukoricaliszt, rizsliszt, stb.), és tojás nélküli változatokat is kipróbálni. Meg ha lesz hozzá időm és türelmem, akkor szép levestésztákat is formázni belőlük - a csigához már elő is kerestem a szükséges eszközt.

Mikor elkezdtem az anyaggyűjtést a témában, magam sem gondoltam, hogy a tésztaételek ilyen messzire vezetnek, s hogy mennyi-mennyi lehetőséget rejtenek magukban. A hagyományostól a reformosig mindenki találhat kedvére való recepteket. Én az utóbbiak közül mutattam be néhányat.

Végül úgy alakult, hogy nem ezen esemény apropóján kezdtem angolul is írni, de természetesen nem hagytam ki ezt a részét sem a feladványnak. Jó dolog érezni, ahogy kinyílik a világ - nekem is azzal, hogy nemzetközi blogos eseményekben is részt veszek, és az olvasóimnak is azzal, hogy a magyarul nem tudók is bepillantást nyerhetnek a Tündérkonyhába. Ezért érdemes nyelvet tanulni! :)

Köszönöm a figyelmet, most pedig irány a konyha! (Meg a kert :)

----------

Kapcsolódó bejegyzések:

1. rész: Magyar ízek

2. rész: Tésztagyúrás, darabolás

3. rész: Kifőtt tészták hagyományosan és egy kis csavarral

1. recept: Diós-almás metélt

(Noodles with apples and walnuts)

4. rész: Tésztaételek

2. recept: Öregtarhonya reformosan

(Tarhonya or lebbencs)

5. rész: Tészták – még!

3. recept: Tojásos nokedli csalamádéval

(Dumplings with eggs and mixed pickles)

6. rész: A mű angol nyelvű összefoglalója

(Hungarian home-made száraztészta)

7. rész: Záró gondolatok

2 megjegyzés:

Cukroskata írta...

Remek volt, kár, hogy vége :-)

Dulmina írta...

Én meg már szégyelltem magam, hogy pofátlanul hosszúra nyúlik...
De persze a jövőben sem ejtem a témát, receptek jönnek még majd :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails