2008. április 2., szerda

VKF! XIV - 3. recept: Tojásos nokedli csalamádéval

(English version)


Köretnek is szeretem a nokedlit, levesben vagy paprikás krumpliban is, de gyakran készítem önálló ételként. Hamar megvan és nagyon kiadós!

Először felteszem forrni a főzővizet. Amíg melegszik, 2 tojást pici sóval felverek, majd hozzákeverek 6-7 evőkanál lisztet (én ehhez is teljes kiőrlésűt használok), hogy sűrű, de azért ne túl kemény tésztát kapjak. A főzővizet is sózom, s ha már lobogva forr, belemártok egy evőkanalat, majd elkezdem vele beleszaggatni a tésztát (a nokedliszaggató mint olyan nálam felejtő – ha jó a tészta és elég forró a víz, akkor így is könnyedén megvan). Ha már mind feljött a víz tetejére, akkor még egy picit tovább főzöm, majd leszűröm (hideg vízzel leöblíteni viszont nem kell!). A fazék után egy nagy serpenyőt teszek a tűzhelyre, kevés olajat melegítek benne, majd beleöntöm a leszűrt nokedlit. Ha már jó forró, akkor ráöntök egy felvert tojást, és időnként megkeverve addig sütöm, amíg a tojásdarabok megszilárdulnak. Házi csalamádéval tálalom. Ez a mennyiség 1 bőséges vagy 2 mérsékelt adag.

----------

Kapcsolódó bejegyzések:

1. rész: Magyar ízek

2. rész: Tésztagyúrás, darabolás

3. rész: Kifőtt tészták hagyományosan és egy kis csavarral

1. recept: Diós-almás metélt

(Noodles with apples and walnuts)

4. rész: Tésztaételek

2. recept: Öregtarhonya reformosan

(Tarhonya or lebbencs)

5. rész: Tészták – még!

3. recept: Tojásos nokedli csalamádéval

(Dumplings with eggs and mixed pickles)

6. rész: A mű angol nyelvű összefoglalója

(Hungarian home-made száraztészta)

7. rész: Záró gondolatok

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

És ha mondjuk egy kis joghurtot elkeversz egy kis kurkumával, még tojás sem kell bele. :)

Gouranga!

Dulmina írta...

Tojáshiányos időkben ki fogom próbálni! Egyelőre a tojásról (még) nem vagyok teljesen leszokva, de csak a házit vagyok hajlandó megenni.

Mamma írta...

Dulmina, csak most vettem észre, hogy a tojáson kívül Te sem tettél a nokedlibe egyéb folyadékot!:-) Jól olvastam? Én most próbáltam így ki, és sokkal jobb lett. Persze a sok tojás...
A gyúrttésztát is pont így készítem, de tarhonyát még sosem, szóval most azt is kipróbálom. Gondolom, nagyfokú reszelőn reszeled.

Dulmina írta...

Bizony, "a nokedlit nem vizezzük, mert akkor szétfő" - mondta mindig Dédi Mama, szóval nálam ez alap :) Furcsállom is az olyan recepteket, ahol nem így van. A kíváncsiság persze rávitt egy-két kósza kísérletre, de aztán mindig visszatértem a jó tojásos változathoz. Meg alighanem kicsit lágyabbra hagyom a tésztát annál, mint amit nokedliszaggatóval kényelmesen lehetne szaggatni.

Igen, a tarhonyát jó éles reszelő legnagyobb lyukán reszelem, aztán belemarkolva a két tenyerem közt kicsit meggömbölygetem, végül kirostálom a törmeléket.

Örülök, hogy van még rajtam kívül, aki házilag, jó tojásosan készíti az ilyesmiket! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails