2012. július 23., hétfő

Zöldbabos-újkrumplis tészta (laktovegetáriánus)

Most már igencsak beindult a tavasszal vetett bazsalikom a kertben, úgyhogy nyugodtan szedhetem nagy marékkal. Például ehhez az ízletes, zöldséges tésztaételhez, melyet tegnap készítettem vacsorára:


Hozzávalók 2 személyre
  • 1/2 kg kisebb tojásnyi méretű újkrumpli
  • 20 dkg zöldbab
  • 20 dkg csavart csőtészta
  • 1 nagy marék friss bazsalikomlevél
  • 5 dkg kemény sajt (már megint füstölt házi sajtot használtam parmezán helyett)
  • 2 evőkanál extra szűz olívaolaj
  • 2 evőkanál citromlé
  • 2 evőkanál tejszín (házi tej tetejéről kanalaztam le a zsíros részből)

Falatnyi darabokra (negyedbe) vágtam a megmosott krumplit, enyhén sós vízben megfőztem, leszűrtem, és miután hűlt egy kicsit, lehúztam a héját. 2-3 cm-es darabokra vágtam a zöldbabot, és ezt is megfőztem, leszűrtem. A tésztát is megfőztem a szokásos módon. Közben apróra vágtam a bazsalikomot, lereszeltem a sajtot, majd összekevertem őket az olajjal, a citromlével és csipet sóval. A leszűrt tésztához adtam a krumplit meg a babot, a fűszeres öntetet és a tejszínt, és óvatosan összeforgattam az egészet. Némi sajttal megszórva tálaltam.

Ötlet: GoodFood 2012. június (Fűszeres pestós-babos krumplisaláta - még így, fele mennyiségű tésztával is inkább tésztának éreztem, mint krumplinak)
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails