2012. július 30., hétfő

Sült zöldségcsiga árpagyönggyel (vegán)

Ez a látványos - és nem kevésbé finom - egytálétel volt a vasárnapi ebédünk. A színes kavalkád alatt ott lapul a köret is, a zöldségek társaságában ízletesre párolódott árpagyöngy.


Hozzávalók 3-4 személyre
  • 2 kisebb padlizsán
  • 1 közepes méretű, zsenge cukkini (fontos, hogy ne legyenek kemények a magjai)
  • 4 paradicsom (lehetőleg kemény húsú, nem lédús, például Lucullus)
  • 1 fej fokhagyma
  • 1/2 bögre árpagyöngy (vagy barna rizs is jó)
  • 1 bögre víz
  • 1 teáskanál olaszos fűszerkeverék (szárított szurokfű, borsikafű, bazsalikom, rozmaring)
  • 5 evőkanál olívaolaj
Sütőben is használható, tehát műanyag részeket nem tartalmazó, szigorúan csupa fém (!) lábas aljára szórtam az árpagyöngyöt, ráöntöttem a vizet, ízesítettem csipet sóval. 1/2 cm vastagságú karikákra vágtam a zöldségféléket, és a lábas széléről indulva felváltva berakosgattam az élre állított korongokat, némileg elcsúsztatva, csigavonalban. Először a nagyobb átmérőjű darabokat használtam fel, így beljebb, a szűkebb helyre került az apraja. Végül középre tettem a fokhagymát. (A kimaradt szeleteket az edény széléhez csúsztattam be a minta mellé, így nem rontották el az összképet, de nem is dobódtak ki.) Megszórtam sóval és fűszerkeverékkel, majd megcsorgattam az olívaolajjal (kanálból, így vékonyabb sugárban, szinte csak csepegtetve jobban eloszlott, és biztosan nem lódult ki nagyobb mennyiség). Rátettem a lábas fedelét (műanyag fedőgomb kizáró ok!), és hideg sütőben indítva 200 fokon 60 percig sütöttem, majd levettem a fedőt és visszatettem az ételt az elzárt sütőbe még néhány percre.


Ötlet: GoodFood
 

1 megjegyzés:

Bridge írta...

Nagyon jól mutat a csiga. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails