2012. július 21., szombat

Kölessel töltött gomba (laktovegetáriánus)

Mikor megláttam a boltban a szép, méretes gombafejeket, egyből az ugrott be, hogy ezek aztán igazán alkalmasak arra, hogy megtöltsem őket. Útban hazafelé azt is kitaláltam, hogy mivel.


Hozzávalók 2 személyre
  • 4 nagy csiperkegomba (kb. 35 dkg)
  • 1/2 bögre köles (2,5 dl-es bögrével mérve)
  • 1 üveg (370 ml) lecsó-szósz, vízzel kiegészítve 2 bögrényire (1/2 literre)
  • 1 kis csokor friss kakukkfű levelei
  • 1 teáskanál görög fűszerkeverék (szárított szurokfű, kakukkfű, rozmaring, majoránna, levendula)
  • 10 dkg reszelhető sajt (füstölt házi sajtot használtam)
  • 1 evőkanál olaj
a körethez:
  • 3 paprika
  • 3 paradicsom
  • 1 kis fej lila hagyma
  • 1/2 marék friss bazsalikomlevél

Óvatosan kitörtem a gombák tönkjét, és apróra vágtam. A vízzel kiegészített darált lecsóban időnként megkeverve puhára főztem a kölest a gombadarabokkal és a fűszerekkel. Közben vékonyan kiolajozott sütőlemezre raktam a gombafejeket, és a belsejüket is enyhén megolajoztam (ecset segítségével). Apróra reszeltem a sajtot, felét belekevertem a megfőtt kölesbe, és a gombafejekbe kanalaztam a tölteléket, végül megszórtam a maradék sajttal. 200 fokra melegített sütőben 15 perc alatt megsütöttem. Közben a körethez megtisztítottam és falatnyi darabokra vágtam a zöldségeket (a saját adagomból kihagytam a hagymát, de Isti örült neki). Mellétettem a megsült gombát, és bazsalikomlevelekkel díszítettem.
 

2 megjegyzés:

Dankóné R. Magdi írta...

Ez a foto gyonyoru! (Es az etel is biztosan finom :)

Névtelen írta...

Ezt az ételt én is csinálom már régóta, viszont a töltelékbe szoktam reszelni sárgarépát is! Kb annyit, mint amennyi kölest! A kakukkfű mindenképp kell, meg persze a paradicsom is, én paradicsomlében főzöm meg a kölest a répával!
Judit

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails