2012. július 30., hétfő

Cukkinis-sajtos tészta (laktovegetáriánus)

Ha kallódik a hűtőben egy darabka cukkini meg egy darabka sajt, remekül eltüntethetjük ebbe a gyors, egyszerű, de azért laktató fogásba.


Hozzávalók 2 személyre
  • 15 dkg tojásmentes durum spagetti
  • 1 cukkini (kb. 25-30 dkg)
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 kis csokor kakukkfű
  • 5 dkg sajt (fűszeres, füstölt házi sajtot használtam)
  • 1 paradicsom (elhagyható)
Megfőztem a tésztát. Közben 3-4 mm vastagságú szeletekre vágtam a cukkinit (mivel ez egy vastag példánynak egy része volt, előbb hosszanti hasábokra szeltem, így kis körcikkek lettek belőle), valamint megtisztítottam és apróra vágtam a hagymát. Vastag aljú, mély serpenyőben fölmelegítettem az olajat, kevergetve üvegesre pirítottam rajta a hagymát, majd hozzáadtam a cukkinit, és kevergetve addig sütöttem, míg roppanós-puha lett. Közben rászórtam az ágakról letépkedett kakukkfűleveleket is. Összeforgattam a megfőtt tésztával, most már sóztam (korábban nem szabad, mert a cukkini kidobja a levét és nem sül, hanem puhára fő), a tányérokon pedig rászórtam a lereszelt sajtot, és paradicsomcikkekkel díszítettem. Egy gyors fotó (esti fényben olyan, amilyen), és már ettük is!

Ötlet: Ízek és Érzések 2012. június-július

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails