2012. július 24., kedd

Cukkinis minestrone (vegán)

A fejtett bab másik feléből egy másik ízletes minestrone-változat lett: cukkinivel és paradicsommal.


Hozzávalók 4-6 személyre
  • 1 bögre (2,5 dl) fejtett bab
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 sárgarépa
  • 2 petrezselyemgyökér
  • 2 nagy paradicsom
  • 1 paprika
  • 1 cukkini (kb. 25-30 dkg)
  • 1 marék apró száraztészta (tojásmentes kézi tarhonyát használtam)
  • 1 marék friss bazsalikomlevél
  • kb. 1,5 l víz

Annyi vízben, amennyi jól ellepte, puhára főztem a fejtett babot (ez hosszabb idő alatt puhul meg, mint a többi belevaló, azért szükséges külön megfőzni). Közben előkészítettem a többi zöldséget: megtisztítottam és apróra vágtam a kétféle hagymát, meghámoztam és felkockáztam a gyökeret meg a répát, lehúztam a paradicsom héját és falatnyi darabokra vágtam a húsát, felkockáztam a paprikát és a zsenge cukkinit. 3 literes, vastag aljú fazékban fölmelegítettem az olajat, és kevergetve üvegesre pároltam rajta a hagymát, majd hozzáadtam a gyökeret meg a répát, és azzal is pároltam még kicsit. Felöntöttem vízzel, beletettem a paradicsomot is, sóztam, és forrás után kis lángon, lefedve főztem pár percig. Ekkor hozzáadtam a tésztát, majd kb. 10 perc elteltével a paprikát és a cukkinit is, és még pár percig főztem. A legvégén hozzáöntöttem a külön megfőzött fejtett babot a levével együtt, majd tálaláskor beleszórtam a bazsalikomot is.

Ötlet: GoodFood 2012. május (Minestrone - némileg nyáriasabbra és persze állatmentesre vettem a figurát)
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails