2012. július 31., kedd

Bazsalikomos zöldségleves (vegán)

A múlt heti minestrone-változatok után itt egy franciás variáció a témára.


Hozzávalók 4 személyre
  • 1 bögre (2,5 dl) fejtett bab
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • 1 kg vegyes idényzöldség - nálam most 2 répa, 1 petrezselyemgyökér, 40 dkg zöldbab, 40 dkg cukkini
  • 1 l víz
  • 1 teáskanál rozmaringlevél
  • 1 kis csokor kakukkfű levelei
  • 2 kis babérlevél
  • frissen darált bors
a pistou-hoz:
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kávéskanál só
  • 2 evőkanál sörélesztőpehely
  • 1 marék friss bazsalikomlevél
  • 1 nagyon érett paradicsom (nálam most sárga) (paradicsomszezonon kívül elhagyható)
  • 4 evőkanál extra szűz olívaolaj
Annyi vízben, amennyi bőven ellepte, puhára főztem a fejtett babot. Közben megtisztítottam és apróra vágtam a kétféle hagymát, illetve kisebb falatnyi darabokra a többi zöldséget. Vastag aljú fazékban fölmelegítettem az olajat, üvegesre pirítottam rajta a hagymát, hozzáadtam a gyökeret és a répát, és így együtt is pároltam még kicsit. Felöntöttem a vízzel, beleszórtam a zöldbabot és a fűszereket, és forrás után kis lángon, lefedve addig főztem, míg a bab és a répa már érezhetően puhult. Ekkor hozzáadtam a cukkinit is, és addig főztem, míg minden roppanós-puha lett. A végén belekevertem a külön megfőzött fejtett babot is a levével együtt. Amíg főtt a leves, elkészítettem a pistou-t: mozsárban eldörzsöltem a megtisztított fokhagymagerezdeket a sóval, aztán hozzáadtam a sörélesztőpelyhet meg a késsel nagyjából összevágott bazsalikomot, és összedolgoztam. Végül hozzátörtem a meghámozott paradicsomot is. Tálkába borítottam, és belekevertem az olajat. Tálaláskor bőven kanalaztam belőle a levesbe - tényleg nem kell sajnálni, mert ez adja meg igazán az ízét.

Ötlet: Celia Brooks Brown: Öt világrész vegetáriánus konyhája



Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails