2012. július 27., péntek

Padlizsános tészta (laktovegetáriánus)

A tegnap félretett utolsó padlizsánból készítettem ma ebédre ezt az egyszerű, de igazán ízletes tésztaételt.


Hozzávalók 2 személyre
  • 1 padlizsán
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 4 dl hámozottparadicsom-befőtt (vagy 1 konzerv)
  • 25 dkg tojásmentes durum spagetti
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 1 teáskanál olaszos fűszerkeverék (szárított szurokfű, borsikafű, bazsalikom, rozmaring)
  • 1/2 kávéskanál csípős paprika (ízlésünktől és persze a paprikától függően lehet több/kevesebb - én azért óvatos duhaj voltam)
  • 5 dkg sajt (füstölt, fűszeres házi sajtot használtam)
  • friss bazsalikomlevelek

1 cm vastagságú szeletekre vágtam a padlizsánt, majd azokat kis csíkokra aprítottam. Vastag aljú, mély serpenyőben fölmelegítettem 1 evőkanál olajat, rátettem a padlizsáncsíkok felét, és nagy lángon, állandóan kevergetve addig sütöttem, míg arany színű lett és megpuhult. Kiöntöttem egy tányérra, és ugyanígy megsütöttem a padlizsáncsíkok másik felét is (azért célszerű két menetben csinálni, mert így gyorsan átmelegszik és tényleg egyenletesen sül - pár perc alatt megvan, tehát nem sok többlet idő és energia). Ismét fölmelegítettem 1 evőkanál olajat, és kevergetve kb. 1 percig pirítottam rajta az apróra vágott fokhagymát. Hozzátettem a kisebb falatnyi darabokra vágott paradicsomot a levével együtt, beleszórtam a fűszereket, és kis lángon kb. 10 percig rotyogtattam. Közben megfőztem a tésztát a szokásos módon. A paradicsomszószba kevertem a sült padlizsánt, majd az egészet összeforgattam a leszűrt tésztával. Tányérokra szedtem, megszórtam reszelt sajttal, végül friss bazsalikomlevelekkel díszítettem.

Forrás: GoodFood
 

1 megjegyzés:

Eszter/SubRosa írta...

Imádom a padlizsánom tésztát! Bár nem így készítem, de nagyon gusztusos a te változatod.♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails