2012. július 25., szerda

Töltött padlizsán olaszosan (laktovegetáriánus)

Az idei első padlizsánok töltve kerültek a tányérunkra, miután a kerti szemlén megállapítottam, hogy már van elegendő friss koktélparadicsomunk ehhez az igazi olaszos fogáshoz.


Hozzávalók 4 személyre
  • 4 padlizsán
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • kb. 40 szem koktélparadicsom
  • 10 dkg (magozott, zöld) olívabogyó
  • 20-25 dkg sajt (füstölt házi sajtot használtam - ezúttal mozzarella helyett)
  • 1 marék friss bazsalikomlevél
  • 1 marék kenyérmorzsa
  • olaszos fűszerkeverék (szárított szurokfű, borsikafű, bazsalikom, rozmaring) - bors helyett használtam
  • olívaolaj

Hosszában félbevágtam a padlizsánt, és karalábévájóval kikapartam a belsejét úgy, hogy kb. 1 cm vastag fala maradjon. Tepsire raktam, megkentem olívaolajjal (olajba mártott ecsettel érdemes kenni, a ráöntött vagy csepegtetett olajat szivacsként beszívja), lefedtem alufóliával, és 200 fokon puhulásig sütöttem (kb. 20-25 perc).

Közben apróra vágtam a kikapart padlizsándarabokat, valamint megtisztítottam és szintén apróra vágtam a kétféle hagymát. Vastag aljú edényben fölmelegítettem 1 evőkanálnyi olajat, üvegesre pároltam rajta a hagymát, rátettem a padlizsánt, enyhén sóztam, és gyakori kevergetés mellett puhára pároltam. Hozzáadtam a koktélparadicsomot és a fűszerkeveréket, és így is pároltam még néhány percig. A tűzről levéve belekevertem az apróra vágott olajbogyót, a felkockázott sajtot meg az összetépett bazsalikomot is.

Az időközben megpuhult padlizsáncsónakokba kanalaztam ezt a tölteléket, megszórtam kenyérmorzsával, megcsepegtettem olívaolajjal (kanálból, így nem lódult meg túlzottan), és visszatettem sülni - immár alufólia nélkül -, amíg meg nem pirult a teteje (kb. 15 perc). Melegen és kihűlve egyaránt finom vegetáriánus étel lett, jó ötlet volt duplázni az adagot.

Forrás: GoodFood 2012. május (tőlem szokatlan módon nem is sok változtatással :)
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails